۰ نفر

کارگران آمریکایی از مرخصی زایمان با دریافت حقوق محروم شدند

۱ دی ۱۳۹۸، ۲۳:۴۴
کد خبر: 403928
کارگران آمریکایی از مرخصی زایمان با دریافت حقوق محروم شدند

با نگاهی به بودجه ۲۰۲۰آمریکا می‌توان متوجه شد که در این بودجه هیچ تصمیمی برای مرخصی زایمان با حقوق برای کارگران در این کشور اتخاذ نشده و آنان مجبورند تا برای بچه دار شدن کار و شغل خود را از دست بدهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در لایحه کنگره که هفته گذشته به تصویب رسید و با امضای ترامپ به قانون تبدیل شد، ۲.۱ میلیون کارمند دولت آمریکا از ۱۲ هفته مرخصی زایمان در سال برخوردارند.  
با نگاهی موشکافانه می‌توان متوجه شد که در بودجه ۲۰۲۰ آمریکا هنوز هم حدود ۸۰ درصد از کارگران بخش خصوصی هیچ دسترسی به مرخصی زایمان با حقوق ندارند.  
آمریکا همچنان یکی از معدود کشورهایی است که فاقد یک سیاست فدرالی برای مادران جدید که به علت باردار شدن و زایمان مجبور هستند تا کار و حرفه خود را ترک کنند.  
در حقیقت باید اعتراف کرد که مرخصی زایمان با حقوق در آمریکا تنها شامل کارمندان "یقه سفیدهای" دولت می‌شوند و بخش خصوصی هیچ بهره‌ای از مزایای کمکی دولت برخوردار نیستند و میلیون‌ها کارگر ساخت و ساز، کارگران خرده فروشی، معلمان مدارس عمومی، کارگران حمل و نقل و کارمندان رستوران‌ها مجبورند برای مراقبت از کودکان تازه متولد شده خود از ادامه کار و حرفه منصرف شوند.  
براساس گزارش دفتر آمار آمریکا، زنان به دلیل تعهدات مراقبتی، بیشتر از مردان به طور پاره وقت کار می‌کنند و این بدان معناست که چند ماه قبل و بعد از زایمان زنان آمریکایی مجبور به کناره گیری از شغل و منابع درآمدی خود هستند.  

بر اساس این گزارش،‌ سیاست های ضد مهاجرتی ترامپ با دیوار کشی مرزهای آمریکا با مکزیک آغاز شد و سپس با اعمال سختگیرانه در قوانین مهاجرت تشدید شده و  در لایحه بودجه این کشور برای سال ۲۰۲۰ با حذف مرخصی زایمان همراه با دریافت حقوق برای حدود ۸۰ درصد از کارگران که بیشتر آنها مهاجر هستند،‌عملا تلاش می کند تا رشد جمعیت مهاجران در این کشور را کنترل کند.

ترامپ در زمان انتخابات درون حزبی از جب بوش به خاطر صحبت کردن با زبان اسپانیایی انتقاد و به او گوش زد کرد که زبان رسمی در آمریکا انگلیسی است که این اقدام ترامپ با واکنش مثبت طرفداران سیاست های ضد مهاجرتی در آمریکا مواجه شد.

لاتین تبارها با بیش از ۴۰ میلیون جمعیت بیشترین جمعیت مهاجر در این کشور را تشکیل می دهند، در مورد جمعیت زیاد مهاجران در آمریکا هم اکنون دو دیدگاه وجود دارد،‌ تا چند سال  پیش بیشتر تصمیم سازان در این کشور معتقدند بودند مهاجرت و مهاجران به توسعه و  پیشرفت این کشور کمک چندانی می کند اما در دوره ترامپ طرفداران نظریه دوم که گسترش به رویه مهاجران ارزش ها و امنیت ملی آمریکا را تهدید می کند،‌ بیشتر شده و بر اساس همین تحلیل سیاست های ضد مهاجرتی و امروز به نظر می رسد کنترل جمعیت آنان در دستور کار تصمیم سازان در کاخ سفید و برخی همفکران او در کنگره قرار گرفته است.