۰ نفر

شباهت کم‌نظیر یک بازیگر به سهراب سپهری +عکس

۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۳:۵۳
کد خبر: 402728
شباهت کم‌نظیر یک بازیگر به سهراب سپهری +عکس

علی قوی‌تن که شباهت زیادی هم با سهراب سپهری دارد، مشغول ساخت فیلم سینمایی از این شاعر فقید و آماده کردن آن برای سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آنا، علی قوی‌تن، کارگردان فیلم «رویای سهراب» درباره این فیلم که برگرفته از زندگی سهراب سپری است، گفت: سهراب به نظرم شاعر خاصی است و کمتر فردی را دیده‌ام که با وی ارتباط برقرار نکند. اشعار و سروده‌های وی با همه اقشار جامعه در هر سن و سالی ارتباط برقرار می‌کند. در دهه دوم فیلم‌سازی به سراغ سبک خاص خودم رفتم سینمایی که یک جور سینمایِ انسان‌محور بود در این دوره با اتفاقاتی که رخ داد بیشتر به سهراب اندیشیدم.

وی در ادامه افزود: به گفته همکاران و مردم من شباهت‌هایی در چهره با سهراب دارم این شباهت انگیزه من برای حضور در این مسیر را چند برابر کرد. هر کسی من را می‌بیند از سهراب یاد می‌کند، وسوسه اینکه می‌توانم نقش سهراب را بازی کنم این انگیزه را مضاعف کرد. در این مسیر تحقیقات مفصلی هم درباره این شاعر طبیعت گرا انجام دادم. اینها همه دست به دست هم داد و من را به سمت «رویای سهراب» کشاند.

قوی‌تن درباره زمان شروع این پروژه بیان کرد: طرح تحقیق این پروژه از سال ۸۱ شروع شد در آن زمان اهتمام من برای مستند سهراب بود اما از سال ۸۴ به‌طور جدی به فکر ساخت فیلم سینمایی در این‌باره افتادم و از سال ۹۰ بود که این جدیت چهره عملی به خود گرفت.

سهراب سپهری