۰ نفر

مسیر دزدی از حساب‌های بانکی سخت می‌شود؟

۱۰ آذر ۱۳۹۸، ۲۳:۲۱
کد خبر: 398676
مسیر دزدی از حساب‌های بانکی سخت می‌شود؟

برخی کاربران خبرآنلاین معتقدند رمز دوم پویا تا حدی مسیر دزدی از حساب‌های بانکی را سخت می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، استفاده از رمز دوم پویا در تراکنش‌های بدون حضور کارت بانکی از ابتدای دی‌ماه اجباری می‌شود و در واقع رمز دوم‌های قدیمی برای این عملیات کاربرد ندارند، اما برخی بانک‌ها این موضوع را زودتر آغاز کرده‌اند.

رمز دوم پویا یا یک‌بار مصرف رمزهایی هستند که در جریان پرداخت‌های اینترنتی و سایر پرداخت‌های بدون حضور کارت، به عنوان رمز مشتری وارد می‌شوند و قرار است که با جایگزینی آن‌ها به جای رمز دوم‌های ثابت، مدت زمان اعتبار هر رمز ۶۰ ثانیه باشد و پس از آن فاقد اعتبار است و باید رمز جدیدی دریافت شود.

کاربران درباره رمز دوم پویا می‌گویند این روش تا حدی مسیر دزدی از حساب‌های بانکی را سخت می‌کند.

یکی از کاربران در نظرسنجی‌ای که در این خصوص منتشر شده بود، نوشت: «من تا حالا خیلی ازش نشنیدم. فکر کنم تبلیغات مردم‌پسندش کمه، ولی با توجه به اطلاعیه بانک مرکزی می‌گم که خیلی عجله در اجرای این طرح نکنند و بذارند مردم کم‌کم و یا هر بانک جداگانه به طرح بپیوندند. لطفا تجربه بنزین را تکرار نکنید! »

کاربر دیگری عنوان کرد: «یک نکته مهم در ارتباط با رمزهای پویا اینه که مسوولین می‌گن باعث کاهش کلاهبرداری‌های اینترنتی می‌شه؛ در صورتی که همین چند روز گذشته سایتی جعلی به نام دریافت رمز پویا شکل گرفته است. به نظر من آگاهی عمومی برای تامین امنیت مالی بر بستر اینترنت اهمیت بیشتری داره و درضمن این طرح خوبه، ولی باید آهسته و بدون اجبار جلو بره. ضروری نبودنش باعث می‌شه که در مدت زمان مشخص اشکالات و یا حتی نکات خوبش معلوم بشه، بنابراین اول به صورت اختیاری و در صورت رضایت مردم و کاهش کلاهبرداری های اینترنتی به صورت اجباری مطرح بشه. »

یکی از کاربران تصریح کرد: «اجباری که نمی‌تواند باشد چون برای مشتری مشکل‌ساز می‌شود. امکان دارد جایی باشی که آنتن نداشته باشی یا خط مشکل داشته باشه. الان در سیستم‌های پیشرفته بانکی هم منسوخ شده، مال ۱۰سال پیش است. کلا منطقی نداره که اجباری شود. »

«امیرحسین» یکی از کاربران نوشت: «حدود ۸۰ درصد سرقت از حساب اینه که شما در یک سایت ناشناس رمز دوم می‌زنید. اونام رمزت رو بر می‌دارن و حسابت رو خالی می‌کنند. اگه رمز پویا بشه، دیگه اون ۸۰ درصد اتفاق نمی‌افته و با خیال راحت خرید اینترنتی انجام بدید. »

کاربری عنوان کرد: «ایمن‌ترین سیستم‌های امینتی هم نفوذناپذیر نیستند، اما این روش یه مقدار مسیر دزدی از حساب‌ها رو سخت‌تر می‌کنه برای سارقان؛ هر چند که اونا بیکار نمی‌نشینند و راه‌های تازه پیدا می‌کنند، بنابراین این درگیری همیشه ادامه خواهد داشت. »