۰ نفر

چرا خرس‌های تنبل حرکات آهسته‌ای دارند؟

۸ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۳۰
کد خبر: 377279
چرا خرس‌های تنبل حرکات آهسته‌ای دارند؟

خرس‌های تنبل هرکاری- حتی چشمک زدن را آهسته انجام می‌دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، تنبل‌ها همان طور که از اسم‌شان برمی‌آید، نیاز به کمی عجله کردن دارند. آن‌ها بر روی شاخه‌های درختانی در جنگل‌های آمریکای مرکزی و جنوبی زندگی می‌کنند و تنها برای اجابت مزاج از شاخه‌ها پایین و روی زمین می‌آیند. زندگی آن‌ها به طرز کاملا عجیبی روی دور کند قرار دارد.

رژیم غذایی تنبل‌ها برگ است و بدین جهت مواد مغذی بسیار کم و متعاقبا کالری کمی نیز دربردارد. برای همین سوخت و ساز کمی دارند.

پستاندار بودن مزایای خودش را دارد. پستاندارها  قادر به تنظیم دمای داخلی بدن خود هستند، می‌توانند در آب و هوای سردتری زندگی کنند- فراتر از دمایی که خزندگان و سایر حیوانات خونسرد می‌توانند تحمل کنند.

اما این ویژگی، اشکالاتی نیز دارد. پستانداران برای سوخت‌رسانی به بدن‌شان به غذای زیادی نیازمندند.

تنظیم حرارتی بدن پستانداران نیاز به انرژی زیادی دارد، اما از آن‌جا که تنبل‌ها فاقد این ویژگی‌اند، پس به انرژی کمتری نیاز دارند. این نکته به این معنی است که آن‌ها تنها می‌توانند در مناطق گرمسیر زندگی کنند، انعطاف‌پذیر بودن پاهایشان، لازمه زندگی آن‌ها در کوه‌های کاستاریکا است.

زندگی بر روی درخت تنبل‌ها، به این معنی است که آن‌ها ریسک شکار شدن کمتری را نسبت به سایر حیوانات تحمل می‌کنند. این هم دلیل دیگری برای نداشتن واکنش‌های تند و تیز و سریع‌السیر در آن‌ها.

آن‌ها پرش نمی‌کنند اما بازوهای فوق‌العاده نیرومندی دارند؛ اگر یک تنبل و یک انسان مچ بیندازند، قطعا تنبل پیروز خواهد شد.

آهستگی آن‌ها در انجام هر کاری را نباید با تنبلی‌شان اشتباه گرفته شود. آن‌ها تنبل نیستند؛ نوعی از میمون‌ها در روز ۱۸ ساعت می‌خوابند، این در حالی است که تنبل‌ها روزانه تنها حدود ۱۰ ساعت می‌خوابند.

زندگی‌ تنبل‌ها نشان‌دهنده این است که شما لازم نیست تمام عمرتان را صرف تلاش برای پیدا کردن غذا کنید؛ تنبل‌ها کل اکوسیستم را آرام کرده‌اند.