۰ نفر

١٠ راه ساده برای حذف هزینه پلاستیک‌ها

۱۱ تیر ۱۳۹۷، ۶:۱۰
کد خبر: 282400
١٠ راه ساده برای حذف هزینه پلاستیک‌ها

مواد پلاستیکی بدون آن‌که متوجه باشید، هزینه اضافه‌ای به جیب شما تحمیل می‌کنند. اگر زیان‌های این مواد را به سلامتی‌تان درنظر بگیرید و هزینه آن را به محیط‌زیست هم در فهرست‌تان بیاورید، هزینه مواد پلاستیکی بسیار گزاف می‌شود و به‌صرفه است که با راه‌های بسیار ساده تا می‌توانید مواد پلاستیکی را از خریدها و خانه‌هایتان حذف کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شهروند، برای مواد غذایی از کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه‌های پلاستیکی استفاده کنید یا این‌که زنبیل‌های قدیمی را احیا کنید و قید کیسه‌های پلاستیکی را برای همیشه بزنید.

مواد غذایی را بخرید که بسته‌بندی کاغذی دارند یا در ظروف شیشه‌ای قرار دارند. از ظروف شیشه‌ای می‌توانید به جای ظرف‌های پلاستیکی در خانه‌تان استفاده کنید.

وقتی مواد غذایی مانند حبوبات را به صورت فله می‌خرید، پول کمتری می‌دهید، زیرا هزینه‌های بسته‌بندی آن را در مواد پلاستیکی نپرداخته‌اید.

از خرید مداوم پلاستیک فریزر چشم‌پوشی کنید و می‌توانید مواد غذایی را در بسته‌بندی کاغذی فریز کنید و مواد غذایی را در ظرف حمل کنید.

از بطری‌های شیشه‌ای یا استیل استفاده کنید.

اسباب‌بازی‌های بادی خریداری نکنید، زیرا هم عمر کوتاهی دارند و هم این‌که هزینه خرید پلاستیک را به خود و محیط‌زیست تحمیل کرده‌اید.

از ظروف آشپزخانه چوبی یا استیل استفاده کنید، زیرا ظروف پلاستیکی دوام چندانی ندارند و هزینه مازاد به جیب‌تان، سلامتی‌تان و محیط‌زیست را تحمیل می‌کنید.

به جای خرید هرروزه آب معدنی در تابستان، با خود قمقمه ببرید.

دور سفره‌های یکبار مصرف را خط بکشید و از سفره‌های بادوام‌تر پلاستیکی استفاده کنید.

تا می‌توانید ظروف یکبار مصرف را از زندگی‌تان حذف کنید. مگر گذشتگان ما بدون ظروف یکبار مصرف کارشان راه نمی‌افتاد؟!