۰ نفر

روزهای کرونایی طلا

۱۲ بهمن ۱۳۹۸، ۷:۰۹
کد خبر: 413786
روزهای کرونایی طلا

اظهارات رئیس بانک مرکزی امریکا مبنی بر اینکه «ویروس کرونا یک خطر بالقوه برای اقتصاد جهانی است» و همین‌طور بررسی فعالیت‌های تولیدی در چین سبب شد، تا قیمت هر انس طلا در بازارهای جهانی با افزایش قابل توجهی همراه شود. به‌طوری که روز گذشته با بیش از 5 دلار افزایش قیمت هر انس طلا به 1580 دلار رسیده بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، بخشی از این افزایش قیمت نتیجه رشد تقاضا برای طلا بود. رویترز در این باره نوشت: «پس از آنکه بررسی‌ها نشان داد که فعالیت‌های تولیدی در چین در ماه ژانویه ثابت مانده و بخش خدمات شاهد رشد بوده است، قیمت طلا روز جمعه نوسان قیمتی داشت، اما نگرانی‌ها در مورد ویروس کرونا و تأثیرات اقتصادی آن سبب شد تا فلز زرد همچنان در مسیر ثبت دومین رشد ماهانه متوالی بماند.» فعالیت‌های تولیدی در چین در ماه ژانویه رشدی نداشت و شیوع ویروس کرونای جدید بر ریسک‌های پیش روی اقتصاد این کشور افزود. اما بخش خدمات این کشور رشد سریع‌تری را تجربه کرد.  

آخرین وضعیت بازار طلا در ایران

روز پنجشنبه که قیمت هر انس طلا تحت تأثیر گسترش ویروس کرونا به بیش از 1580 دلار رسید، در ایران نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار با کمی افزایش از ۵۱۳ هزار و ۴۱۰ تومان عبور کرد. در همین حال، موضوع مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد، ممنوعیت خرید و فروش طلا و سکه در فضای مجازی است.

محمد کشتی آرای، نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر به باشگاه خبرنگاران جوان، گفته است: این خرید و فروش‌ها خارج از ضوابط اتحادیه طلا و جواهر بوده و هرگونه سوء استفاده از این روش، متوجه خود خریدار است، چرا که ما این نوع معامله را تأیید نمی‌کنیم.