۰ نفر

ایران جزو 7 کشور سازنده موتورهای سنگین نیروگاهی و دریایی قرار گرفت

۵ مرداد ۱۳۹۸، ۹:۱۷
کد خبر: 369249
ایران جزو 7 کشور سازنده موتورهای سنگین نیروگاهی و دریایی قرار گرفت

در سالی که «رونق تولید» نامیده شده است، شاهد رشد و توسعه کمی و کیفی واحدهای تولیدی در حوزه صنعت هستیم. واحدهای تولیدی که با وجود مشکلاتی که در زمینه واردات تجهیزات مورد نیاز خود برای تولیدات صنعتی دارند در صدد هستند با تکیه بر دانش و تخصص نیروهای حرفه‌ای به خودکفایی کشور در حوزه صنعت کمک کنند که در این زمینه تا حد زیادی موفق عمل کرده‌اند.

فابا موتور نمونه بارز تولیدکنندگان صنعتی است که در خراسان شمالی (بجنورد) در حوزه‌ تولید موتور ژنراتورهای گازسوز، دیزل، دریایی، رادیاتورها و سیستم‌های خنک‌کننده، تابلوهای کنترل پنل و لوازم یدکی و همچنین خدماتی مانند احداث و راهبری نیروگاه‌های مقیاس کوچک فعالیت می‌کند و توانسته است در لیست محدود کشورهای سازنده موتورهای سنگین نیروگاهی و دریایی قرار گیرد.

 این شرکت ، همچنین در حال حاضر روی احداث نیروگاه‌های CHP با ترکیب 0/5 تا 1 مگاواتی تمرکز کرده است.

فابا موتور که زیرمجموعه شرکت شرکت فن‌آوران بهبود انرژی البرز (فابا انرژی) است با وجود موانع موجود در مسیر توسعه، توانسته است به خوبی با برندهای وارداتی آلمانی، ژاپنی، آمریکایی و... رقابت کند و علاوه بر کیفیت و استحکام بالای موتورهای تولیدی، خدمات پشتیبانی مطلوبی به مشتریان ارائه می‌دهد. می‌توان گفت که ویژگی بارز موتورهای سنگین نیروگاهی و دریایی فابا موتور، استحکام، دوام و کیفیت بالای آنها و همچنین کاهش هزینه سرویس‌های دوره‌ای به دلیل ارائه خدمات سرویس‌دهی طولانی مدت به مشتریان این موتورهاست.

به این ترتیب مشتریان این موتورها در حوزه‌های مختلف نفت، گاز و پتروشیمی، کشتی‌رانی، خطوط ریلی، واحد و کارخانه‌های نظامی، غذایی و به صورت کلی تجاری و... با خرید موتورهای صنعتی ایرانی می‌توانند محصولی با کیفیت، با دوام و مستحکم با خدمات سرویس‌دهی مطلوب خریداری و از تولید ملی حمایت کنند.