۰ نفر

در مراسم اختتامیه دومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم عنوان شد؛

رشد درآمدی فولاد هرمزگان در یازده ماه گذشته / رونمایی از دستگاه XRF که با حمایت فولاد هرمزگان بومی سازی شد

۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۰۱
کد خبر: 619245
رشد درآمدی فولاد هرمزگان در یازده ماه گذشته / رونمایی از دستگاه XRF که با حمایت فولاد هرمزگان بومی سازی شد

دومین کنفرانس فولاد و ریخته‌گری مداوم با معرفی پژوهشگران و مقالات برتر و با حضور رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بندرعباس و فرماندار استان پایان یافت.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ در ابتدای مراسم اختتامیه کنفرانس فولادسازی و ریخته گری مداوم، مدیرعامل فولاد هرمزگان اظهار کرد: طی ۱۰ماه گذشته، شاهد اتفاقات مهمی در شرکت فولاد هرمزگان بودیم که در نوع خود بی‌نظیر است. در ایام دهه فجر عملیات چهار طرح توسعه‌ای بزرگ فولادی با حمایت شرکت فولاد مبارکه و با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی آغاز به کار کرد که در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به آغاز عملیات احداث مدول سوم تولید آهن اسفنجی، واحد دوم تولید گازهای صنعتی، مخازن ذخیره آهن اسفنجی و مگامدول احیا مستقیم ستاره سیمین هرمز در دهه فجر با حضور مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اشاره‌ کرد و گفت: مدول سوم تولید آهن اسفنجی فولاد هرمزگان با ظرفیت ۹۰۰ هزار تن در سال ظرفیت تولید آهن اسفنجی در این شرکت را به دو میلیون و ۵۵۰ هزار تن افزایش می‌دهد و نیاز این شرکت به اصلی‌ترین ماده اولیه جهت تولید ۲ میلیون تن تختال در سال مرتفع خواهد شد.

فولاد هرمزگان

مدیرعامل فولاد هرمزگان، با اشاره به اینکه احداث نورد گرم در فولاد هرمزگان به تولید ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تنی اسلب منجر می‌شود، خاطرنشان ساخت: از لحاظ درآمدی در مدت ۱۰ ماه، معادل هشت سال گذشته فعالیت شرکت فولاد هرمزگان سود حاصل شد؛ ۸۶ درصد نسبت به ۱۱ ماه سال گذشته افزایش سود ویژه داشتیم و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این رقم به ۹۰ درصد ارتقا یابد.

معروفخانی ضمن اشاره به فعالیت های فولاد هرمزگان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، گفت: حمایت از ۵ هزار یتیم هرمزگانی در دستور کار قرار گرفته است و پشتیبانی از هیات‌های ورزشی استان هرمزگان از دیگر اقدامات این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی بوده است.همچنین تامین اکسیژن تمام بیمارستان های استان به صورت رایگان از دیگر اقدامات این شرکت است. فولادهرمزگان در زمینه پرورش استعدادهای درخشان، هزینه دانش آموزان مستعد را برای پذیرش در رشته‌های معتبر کنکور حمایت مالی کرده است.

فولاد هرمزگان

وی در پایان از تمام شرکت‌کنندگان در دومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم تشکر کرد و افزود: برگزاری این کنفرانس تخصصی به ارتباط موثر دانشگاه و صنعت می‌انجامد.

رییس هیات عامل ایمیدرو: دستیابی به دانش روز در زنجیره معدن و صنایع معدنی، نیازمند توجه به پژوهش است

رییس هیات عامل ایمیدرو  در مراسم اختتامیه دومین کنفرانس فولادسازی و ریخته گری مداوم بیان کرد: دستیابی به دانش روز در زنجیره معدن و صنایع معدنی، نیازمند توجه به پژوهش است.لذا برای تبادل دانش، نیازمند برگزاری کنفرانس های تخصصی هستیم.

وی تاکید کرد: استفاده بهینه از شرایط موجود در زنجیره بخش معدن از بالادست تا پایین دست و کاهش قیمت تمام شده، نیازمند توجه به حوزه پژوهش و فناوری است.

معاون وزیر صمت در ادامه، تصریح کرد: مرز اقتصادی بین همه پروژه های اقتصادی و معدنی به اندازه ای به هم نزدیک شده است که اگر بخواهیم اقتصاد کاری را در زنجیره تولید بالا ببریم، نیازمند مسلط شدن به دانش روز هستیم.

وی ادامه داد: برای دستیابی به دانش روز، نیازمند پژوهش و دستیابی به فناوری های روز هستیم. این روند موجب کاهش قیمت تمام شده، قابلیت رقابت با دیگران و نیز قابلیت توجیه اقتصادی در بنگاه اقتصادی می شود.

جعفری خاطرنشان ساخت: اینکه اکنون صنعت فولاد به سمت تخصصی تر کردن با بهره گیری از دانش روز، نوآوری، فناوری برود، امری بدیهی، قابل هدایت و حمایت است.

رییس هیات عامل ایمیدرو اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم به نقاط مطلوب زنجیره فولاد در همه ابعاد با توسعه زنجیره های پایین دستی برسیم.

وی افزود: بدون شک می توانیم به جدیدترین دانش روز در این صنعت، با تلاش پژوهشگران و نخبگان دست یابیم.

فولاد هرمزگان

در ادامه مراسم از نخستین دستگاه XRF یا تری دی فن که توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی و با حمایت فولاد هرمزگان ساخته شده بود، رونمایی شد. ساخت این دستگاه که در صنعت فولاد مورد استفاده قرار می گیرد ، در انحصار پنج کشور است که به دلایل شرایط تحریمی از دادن آن به ایران خودداری می کردند. این دستگاه برای  آنالیز آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد که با مهندسی معکوس درکشور توسط مهندسان و متخصصان ایرانی تولید شده است . ساخت این دستگاه حدود ۸۰ هزار یورو صرفه جویی ارزی به همراه دارد و مورد استفاده و نیاز همه شرکت‌های فولادی کشور است.

در پایان مراسم، با حضور وجیه ا.. جعفری و علی نبوی، دستیار ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت از پژوهشگران برتر صنعت فولاد تقدیر شد.