۰ نفر

عراق ایران را به سرمایه گذاری در ٢٦٤ پروژه خود دعوت کرد

۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۷:۲۲
کد خبر: 618502
عراق ایران را به سرمایه گذاری در ٢٦٤ پروژه خود دعوت کرد

استاندار سلیمانیه از سرمایه‌ گذاران ایرانی خواست در ساخت ۲۶۴ پروژه بزرگ اقتصادی، توسعه و سرمایه‌ گذاری در عراق مشارکت کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، هه وال ابوبکر، استاندار سلیمانیه در پاسخ به این سؤال که آیا از سرمایه‌گذاری در ایران و سرمایه‌گذاری ایرانیان در عراق استقبال می‌کنید؟ زمینه‌های آن را فراهم کرده‌اید؟ اظهار داشت: بله، یقیناً امنیت سرمایه‌گذاری و سرمایه‌های سرمایه‌گذاران را تضمین می‌کنیم.

وی با بیان اینکه زمینه سرمایه‌گذاری مناسب در عراق فراهم است، افزود: سرمایه‌گذاران ایرانی می‌توانند خودشان مستقلاً و یا با همکاری سرمایه‌گذاران عراقی نسبت به سرمایه‌گذاری اقدام و درآمدزایی و اشتغال ایجاد کنند.

استاندار سلیمانیه با دعوت از سرمایه‌گذاران ایرانی برای سرمایه‌گذاری در عراق تصریح کرد: دنیای امروز به سوی سرمایه‌گذاری بین‌المللی پیش می‌رود و چند فاکتور در این موضوع مهم است که یکی از آنها گسترش مناطق آزاد است که خوشبختانه در استان کردستان منطقه آزاد بانه و مریوان فراهم شده و از این طریق مراودات و ارتباطات گسترش پیدا خواهد کرد.

وی گفت: خوشبختانه ایران زمینه ایجاد منطقه آزاد، صادرات کالاها و ارتباطات با عراق را ایجاد کرده و از این اقدام بسیار خوشحال هستیم، امیدواریم که با همکاری اتاق مشترک بازرگانی دو طرف، بستر و زمینه‌های لازم برای این کار فراهم شود.

ابوبکر دیگر فاکتورهای سرمایه‌گذاری را ایجاد شهرک‌های صنعتی ذکر کرد و بیان داشت: هم‌اکنون 264 پروژه بزرگ اقتصادی، توسعه و سرمایه‌گذاری در سلیمانیه عراق در حال انجام است، که سرمایه‌گذاران ایرانی می‌توانند در ساخت آن مشارکت و سرمایه‌گذاری کنند.