۰ نفر

کلیات امروز شورای شهر تهران؛

افزایش ۵درصدی نرخ پارک حاشیه‌ای و ۲۵درصدی طرح ترافیک در سال۱۴۰۰

۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۰۱
کد خبر: 502301
افزایش ۵درصدی نرخ پارک حاشیه‌ای و ۲۵درصدی طرح ترافیک در سال۱۴۰۰

مطابق با رای اعضای شورای شهر تهران، نرخ پارک حاشیه‌ای 5درصد و طرح ترافیک 25درصد افزایش پیدا کرد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ دویست و شصت و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران به ریاست محسن هاشمی به صورت ترکیبی از حضوری و مجازی برگزار شد. 

مجید فراهانی، عضو شورا در تذکری به معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری مناطق به عدم ارایه فهرست پروژه‌های توسعه محلی در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران گلایه کرد. او گفت: رعایت قانون و اجرای مصوبات شورا مهمترین انتظار اعضاء شورا از شهردار و مدیران شهرداری تهران است، تا با رعایت و اجرای دقیق و به موقع مصوبات شورا زمینه اداره هر چه بهتر شهر و شهرداری تهران فراهم شود.

محمد علیخانی نیز تذکری به هیات رییسه داد و از هاشمی خواست تا جمع بندی و رای گیری در جلسات هم اندیشی لحاظ شود. 

او گفت:جلسه ای که برگزار شد و متاسفانه نتیجه ای در بر نداشت و به مرحله رای گیری که رسید ریاست شورا جلسه را خاتمه دادند.

علیخانی اضافه کرد: باعث تاسف است که موضوعی چندین ماه در شورا بالا و پایین می شود و نهایتا امروز جلسه تشکیل می شود و وقت همکاران گرفته می شود ولی تصمیم گیری آن همچنان بلاتکلیف باقی می ماند.

او تاکید کرد: زیبنده و در شان شورای شهر تهران نیست که این اتفاق به این شکل بیافتد لذا امیدوارم این جلسه ادامه پیدا کند و در مرحله بعدی به نتیجه برسد.

در ادامه بررسی دستور جلسه‌ها آغاز شد و طبق آن اعضای شورای شهر با اکثریت آرا تبصره دریافت عوارض ساخت و ساز هتل سازان را به تصویب رساند. 

عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک، کاهش تقاضای سفر و کنترل آلودگی هوا سال ۱۴۰۰، ۲۵ درصد افزایش پیدا کرد و نرخ عوارض از ۲۸ هزار و ۷۰۰ تومان، ۳۵ هزار تومان شد. 

دستور بعدی بررسی نحوه محاسبه و دریافت عوارض ساختمان مبتنی بر تعیین ارزش املاک در شهر تهران و اصلاح مصوبات نحوه محاسبه و دریافت عوارض صدور پروانه ساختمانی در دستور کار شورای شهر بود که بر این اساس افزایش میانگین ۵۰ درصدی عوارض ساختمانی به تصویب رسید. 

اصلاحیه مصوبه اخذ عوارض حفظ و گسترش فضای سبز مبتنی بر ارزش اکولوژیک درختان بود که بر اساس آن جرائم قطع درخت 25درصد افزایش پیدا کرد.  

نرخ پارک حاشیه‌ای در تهران هم از ۲۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده و لایحه نحوه محاسبه عوارض دکل‌ها به شهرداری باز گردانده شد. 

بررسی اصلاحیه لایحه عوارض آتش نشانی دستور آخر جلسه شورای شهر تهران بود که اعضا با آن موافقت کردند.