۰ نفر

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

70درصد رانندگان تاکسی مبتلا به کرونا از پول نقد استفاده می‌کردند/ توزیع سیار مواد ضدعفونی‌کننده

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۱۰
کد خبر: 435774
70درصد رانندگان تاکسی مبتلا به کرونا از پول نقد استفاده می‌کردند/ توزیع سیار مواد ضدعفونی‌کننده

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران گفت: 70درصد رانندگان تاکسی که به کرونا مبتلا شده‌اند، کرایه را به صورت نقد دریافت می‌کردند.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ علیرضا قنادان در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با اشاره به ضرورت استفاده از پرداخت الکترونیکی از سوی شهروندان و رانندگان تاکسی به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: ما رفتار رانندگان تاکسی بعد از ابتلایشان به کرونا تحلیل کردیم. 70درصد افرادی که به بیماری مبتلا شدند کرایه را به صورت نقد دریافت می‌کردند. 

او ادامه داد: گفته می‌شود از دستگاه پز در تاکسی‌ها استفاده کنیم اما دستگاه پز برای عددهای خرد زیر 5هزار تومان را قابل استفاده نیست، امکان خرابی دستگاه بالا است و  در عین حال استفاده از دستگاه پز خود می‌تواند عامل انتقال ویروس باشد. 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه تاکسیرانان برای دریافت تجهیزات به سازمان مراجعه کنند، اضافه کرد: استفاده از پرداخت الکترونیکی باید همانند اتوبوس تبدیل به یک فرهنگ شود و کار با پول نقد بین مسافر و راننده تاکسی به حداقل برسد. 

قنادان گفت: هم اکنون سه شرکت با ما برای پرداخت اینترنتی همکاری می‌کنند که تاکسیرانان می‌توانند با مراجعه به این سه شرکت نیز تجهیزات لازم برای پرداخت اینرنتی را دریافت کنند. 

او همچنین با اشاره به نزولی بودن شیب ابتلا به کرونا در میان تاکسیرانان گفت: 70درصد تاکسیرانان در اسفندماه مبتلا به کرونا شده‌اند، این در حالی است که در هفته اول فروردین ماه 15درصد و در هفته دوم فقط 5درصد به این بیماری مبتلا شده‌اند. این یعنی رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی تاکسیرانان و مسافران اثربخش بوده است. 

قنادان همچنین درباره آخرین وضعیت توزیع ماسک، مواد ضدعفونی کننده و دستکش میان تاکسیرانان گفت: در ابتدا به دلیل کمبود امکانات فقط برای افرادی که بیماری زمینه‌ای داشتند بسته‌های بهداشتی را پست می‌کردیم اما در حال حاضر به دلیل در دسترس بودن این تجهیزات، واحدهای سیار ما از ده روز گذشته به صورت رایگان آن‌ها را بین تاکسیرانان توزیع می‌کنند.