۰ نفر

معاون خدمات شهری شهرداری تهران خبر داد؛

مناسب‌سازی 22میدان و بازار میوه و تره‌بار همزمان با 12آذرماه روز جهانی معلولان

۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۷:۲۷
کد خبر: 398351
مناسب‌سازی 22میدان و بازار میوه و تره‌بار همزمان با 12آذرماه روز جهانی معلولان

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از احداث 10 بازار میوه و تره بار محلی و محله ای، افزایش ساخت بازارهای محلی و محله ای در مناطق پرجمعیت فاقد بازار، اتمام مناسب سازی 22 میدان و بازار میوه و تره بار در راستای تسهیل در تردد معلولان و جانبازان تا 12 آذرماه همزمان با روز جهانی معلولان، استانداردسازی 41 میدان و بازار میوه و تره بار برای استفاده معلولان و آغاز عملیات اجرایی احداث دومین مجتمع و مرکز تخصصی آبزیان در میدان صادقیه خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، مجتبی یزدانی در خصوص توسعه میادین و بازارهای میوه و تره بار در سطح شهر تهران و نیز اقدامات سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در زمینه پیشرفت های فنی و توسعه عمرانی این سازمان، گفت: این سازمان در سال 98 تا اواخر امسال اقدامات لازم را به منظور احداث حداقل 10 بازار میوه و تره بار در مناطق فاقد بازار و کم برخوردار تهران انجام داده است.

یزدانی در ادامه افزود: علاوه بر این با استقبال و مشارکت بخش خصوصی در زمینه اختصاص زمین و بنا، درصدد هستیم تا برای رفاه حال شهروندان، تعداد بازارهای محلی و محله ای در نواحی ای  که دارای جمعیت بیشتری می باشند و همینطور فاقد بازار هستند، اقدام کنیم.

وی با اشاره به 12 آذرماه مصادف با روز جهانی معلولان اظهار کرد: به همین مناسبت سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در نظر دارد تا به شکل همزمان از 22 میدان و بازاری که برای توان یابان اعم از معلولان و جانبازان مناسب سازی شده اند، بهره برداری کند.

یزدانی با ذکر این نکته که در این 22 میدان  و بازار میوه و تره بار نسبت به استانداردسازی فضاهای موجود به منظور امکان استفاده آسان و ایمن افراد کم توان اقدام شده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری، تعداد 22 میدان و بازار میوه و تره بار با توجه به استانداردهای تعریف شده برای استفاده معلولان و جانبازان مناسب سازی شده اند که از این تعداد 7 میدان و بازار مناسب سازی شده در شرق تهران، 7 محل در غرب، یک محل در شمال تهران، 4 محل در جنوب تهران و 3 محل در مرکز پایتخت قرار دارند.

به گفته یزدانی، علاوه بر مناسب سازی میادین و بازارهای مذکور، بلافاصله استانداردسازی 41 میدان و بازار دیگر نیز آغاز خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران به دیگر اقدامات فنی و عمرانی این سازمان اشاره کرد و گفت: عملیات احداث ساختمان ستادی این سازمان در محل میدان مرکزی میوه و تره بار در دست انجام است و علاوه بر آن، نسبت به انجام روکش آسفالت کامل دو میدان مهم و پر رفت و آمد سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شامل میدان صادقیه و میدان جلال آل احمد نیز اقدامات لازم صورت گرفته است. همچنین فضای سبز موجود در میدان میوه و تره بار صادقیه نیز با همکاری سازمان بوستان ها، تکمیل و تجهیز شده است.

وی در پایان گفت: همچنین عملیات اجرایی احداث دومین مجتمع و مرکز تخصصی آبزیان در محل میدان صادقیه آغاز شده است، ضمن این که اولین مرکز تخصصی آبزیان نیز در میدان جلال آل احمد به شهروندان محترم خدمات رسانی می کند.