۰ نفر

۱۱۵۲ساختمان متعلق به شهرداری است

وجود ۷۳۰۰ساختمان ناایمن در تهران

۱۰ دی ۱۳۹۶، ۱۴:۰۳
کد خبر: 241327
وجود ۷۳۰۰ساختمان ناایمن در تهران

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۷ هزار ساختمان ناایمن در شهر تهران وجود دارد گفت: یک هزار و ۱۵۲ ساختمان ناایمن متعلق به شهرداری است که نوسازی آنها طی ۱۲ سال گذشته انجام نشد.

 به گزارش اقتصاد آنلاین، زهرا صدراعظم نوری روز یکشنبه پس از سخنان شهردار تهران با بیان اینکه ساختمانهای ناایمن شهر تهران شناسایی شدند گفت: این ساختمان ها هنگام بروز حادثه مشکل‌آفرین خواهند شد.

وی افزود: از تعداد 7300ساختمان نا ایمن 1152 ساختمان متعلق به شهرداری است که در بین این ساختمانها ایستگاه آتش نشانی، پایگاه مدیریت بحران، فرهنگسرا،  مجموعه ورزشی، فروشگاه شهروند و سرای محله نیز وجود دارد.

 وی با بیان اینکه بخشی از ساختمان های ناایمن نیز متعلق به دولت است گفت:177مرکز درمانی و بیمارستان و 285 مدرسه در وضعیت پر خطر قرار دارند.

وی با بیان اینکه پنج درصد مساحت تهران معادل 236 هزار پلاک در بافت فرسوده قرار دارد گفت: 130هزار پلاک نوسازی شده است.

* 2 درصد عوارض شهرداری به خرید تجهیزات اختصاص یابد

احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران  نیز پس از سخنان شهردار  تهران گفت: در سازمان مدیریت بحران، امکانات در سطح عملیات کم است.

وی پیشنهاد کرد که 2 درصد از عوارض شهرداری باید به خرید تجهیزات و توسعه ایمنی شهر اختصاص یابد اما هنوز تجهیزاتی که در پلاسکو تلف شد جایگزین نشده است.

مسجد جامعی با بیان اینکه 526 کیلومتر در تهران راه داریم، گفت: بیش از 200 کیلومتر باید باز باشد که در زمان زلزله هیچ کدام باز نبوده است .

وی افزود: در پروژه ها پیوست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل نداریم که باید کاری کرد.

وی با بیان اینکه موازی کاری دستگاه ها باید رفع شود اظهار کرد: 2300 نقطه امن تهران براساس نقشه جایکا است اما روزآمد نیست.

وی عنوان کرد: در برنامه جایکا بوستان مادر نقطه امن است اما بوستان را فروختند و به برج بدل شده است.

*بعد از حادثه کارشناسان پمپاژ نگرانی می کنند

محمود میرلوحی عضو دیگر شورا نیز گفت: مدتهاست که بعد از وقوع حادثه فورا کارشناسان به پمپاژ نگرانی و اضطرار اقدام میکنند و حتی پیشگوها شروع به اظهارنظر میکنند.

وی گفت: اما مسئولان توجه نمی کنند و باز هم ساخت و ساز بر روی گسل را  شروع می کنند.

وی با بیان اینکه عمده خسارات ما برای بعد از وقوع حادثه است و باید ببینیم میشود این تهدید را به فرصت بدل کنیم.

* مردم بعد از زلزله با درهای بسته مکان های امن روبرو شدند

 حجت نظری عضو دیگر شورا نیز با بیان اینکه نقشه نقاط امن تهران به روز نیست گفت: برای زلزله دوم شهروندان به این نقاط امن رفتند اما درب آنها بسته بوده است.

وی افزود: 4 زون پارک جنگلی در تهران داریم که ظرفیت اسکان اضطراری را ندارند که انقدر نگران کننده است که اعلام نمیکنم.

وی تاکید کرد :  باید 40 میلیون فضا آماده شود.

وی با بیان اینکه شهرداری و معاونت شهرداری از ساخت و ساز در گسل ها باید جلوگیری کنند، گفت: از توان سمن ها میتوان در راستای آموزش بهتر مردم استفاده کرد.

* حاصل مدیریت جهادی این بود که حداقل ها فراهم نشد

 الهام فخاری نیز عنوان کرد: مدیران قبلی با نمایش و بریز و بپاش داشته و زیر ساخت ایجاد نکردند.

وی با بیان اینکه حاصل مدیریت جهادی این بود که حتی حداقل ها فراهم نشد، گفت: در کنار طرح های بلند و کوتاه مدت باید از راهبرد نوآورانه کوتاه مدت با همکاری دانشگاه ها استفاده کرد.

وی افزود: پروژه مشترک بین هلال احمر و شهرداری طراحی شود برای تعیین نقاط امن هر خانه که تیم‌ها در هر خانه نقاط امن را مشخص کنند.

فخاری گفت: انکار استرس کمکی نمیکند و با توصیه نمیشود مردم را آرام کرد و نیازمندیم که تیک آماده باش فضای مجازی داشته باشیم.

*فضای قلعه مرغی نباید به برج تبدیل شود

علی اعطا نیز افزود: سال95 نقشه های دقیق شده پهنه‌های گسلی ابلاغ شد که ساختمان های زیادی روی گسل است.

وی گفت: شهرداری در مورد ضوابط ساخت و ساز در حریم گسل جدی برخورد کند و ساختمان های مهم را جابه جا کند.

وی با بیان اینکه  آقای نجفی به طراحی شهرک اسکان اضطراری اشاره کردند ، گفت:  اما ما فضاهایی همچون  پادگان قلعه مرغی و پادگان 06 را داریم که نباید این فضاها به دلیل تسامح به برج بدل شود و میتوان به این مکان ها به عنوان شهرک توجه شود.

وی تاکید کرد: باید به کیفیت ساخت و ساز توجه شود و مهندس ناظر صوری حذف و مقرارت ملی ساختمان را اجرایی کنیم

*فرهنگسراها به جای آموزش مقابله با بحران، ماساژ درمانی آموزش می دهند

ناهید خداکرمی نیز گفت: متاسفم که رسانه های خارجی به آموزش مردم روی آوردند و این در حالی است که همیشه صدا و سیما اولویت‌هایش با جامعه متفاوت است.

وی افزود: در فرهنگسراها نیز کلاس ماساژ درمانی برگزار میشود اما آموزش در زمان زلزله نه.