۰ نفر

فخاری در گفتگو با اقتصادآنلاین:

هزینه آلودگی هوا از هزینه تعطیلی ادارات بیشتر است

۲۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۳۲
کد خبر: 238996
هزینه آلودگی هوا از هزینه تعطیلی ادارات بیشتر است

عضو شورای شهر تهران معتقد است که هزینه‌ای که آلودگی هوا به جامعه تحمیل می‌کند به مراتب از هزینه تعطیلی ادارات بیشتر است.

اقتصاد آنلاین- فائزه مومنی؛ عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که شورای پنجم چه اقدامی برای مقابله با آلودگی هوا کرده است به اقتصادآنلاین گفت: مسئولیت و وظیفه شورای شهر نظارت، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی است. ما در این زمینه کمیسیون تخصصی داریم، اعضا نیز در قالب تذکرات پیش از دستور و قبل ازشدت گرفتن آلودگی این موضوع را مطرح‌ کرده‌اند.

وی ادامه داد: ابزار و اختیار من در شورا طرح پیشنهادی، تذکر و نظارت است.  مخالفم بگویم دستمان بسته است و استیصال داریم و نمی توانیم، ما قانونا می توانیم کاری کنیم. من تذکر می‌دهم، پیگیری می‌کنم،اگر بر تذکرم جواب قانونی داده نشود مسیر قانونی را طی می‌کنم.

فخاری اضافه کرد: این اتفاق سال‌ها است که درحال رخ دادن است و هیچ اقدامی نمی‌شود. تکرار و تجربه این اتفاق خود خطای بسیار بزرگی است،معاونت مرتبط شهرداری و حوزه‌های محیط‌زیست باید پاسخگو باشند.

این عضو شورای شهر اضافه کرد: ما می‌دانیم چندماه از سال احتمال وضعیت ناسالم و اضطراری بیشتر است پس قبل از آن و نه آن روزی که مدرسه تعطیل می شود فکری برای آن کنیم. با مردم این موضوع را درجریان بگذاریم که آن‌ها بدانند چند هفته دیگر برای مثال پدیده وارونگی دما داریم.

فخاری ادامه داد: رسیدگی به وضعیت اتوبوس‌های شهری، زباله‌سوزها، معادن شن و ماسه و ساخت و سازهای شبانه و پنهانی در ماه‌های آذر و دی که با یک بحران روبرو هستیم، بسیار اهمیت دارد و دستگاه‌ها باید نظارت دوچندان داشته باشند.

این عضو شورا را در پاسخ به این سوال که چرا طرحی را به شهرداری و دولت پیشنهاد نمی‌دهید که در مواقع اضطراری ادارات را تعطیل کنند، گفت: این موضوع قابل طرح است. مسوولان اصفهان در یک اقدام درست و با توجه به شرایط هوا که وجود داشت دو روز را پی در پی تعطیل کردند. تعطیلات باعث می‌شود بار رفت و آمد اداری شهر سبک می شود، مردم برنامه ریزی ‌کنند و از شهر خارج ‌شوند.

فخاری به این موضوع اشاره کرد که وضعیت ناسالم آب و هوای شهر هزینه‌ای به مراتب بیشتر از هزینه تعطیلی ادرات دارد منتهی ما باید روش‌های میان مدت و بلند مدت را از مسئولین مطالبه کنیم و همچنین از مردم هم در این موضوع کمک بگیریم.

او همچنین گفت: به راحتی نمی‌توان از ورود تک‌سرنشین‌ها به داخل شهر جلوگیری کرد، ساز و کار حقوقی و قانونی لازم دارد اما باز هم می‌شد کارهای پیشگیرانه‌ای در مدت 4ماهی که ما آمدیم انجام داد.