۰ نفر

در گفت‌وگو با خبر ۲۰:۳۰؛

رضایی: از دیپلماسی کاغذی جلوگیری می‌ کنم

۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۵۸
کد خبر: 534914
رضایی: از دیپلماسی کاغذی جلوگیری می‌ کنم

رضایی گفت: اقدام اصلی دولت‌ها باید به سمت تجارت باشد در حالی که دولت‌های گذشته نفت را می‌فروشند و دلار مفت و مجانی را خرج می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محسن رضایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبر ۲۰:۳۰، در پاسخ به سوالی درباره مشکلات صادرکنندگان و برنامه‌اش برای استفاده از مزیت‌های بازار منطقه گفت: این موضوع را کاملا می‌شناسم و در مطالعه‌ای که در ۲۰ سال گذشته از عملکرد دولت‌ها داشته ایم تجارت حلقه مفقوده اقتصاد ملی ایران است.

رضایی ادامه داد: برنامه من این است که از ظرفیت همسایگان شروع کنیم. ۱۶ استان مرزی و ۱۵ همسایه با درآمد‌های خوب داریم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اولین کاری که می‌کنم به استان سیستان و بلوچستان، خراسان، مازندران، گلیان، کردستان، خورستان و سایر استان‌های مرزی ماموریت تجارت همسایگی را می‌دهم.

رضایی ادامه داد: ۸ منطقه آزاد و ۱۲ منطقه ویژه را در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب کرده ایم و در مناطق مرزی هستند. از سوی دیگر مساله صادرات مساله تولید، کیفیت تولید و حمل و نقل را نیز در پی دارد.

رضایی ادامه داد: اقدام اصلی دولت‌ها باید به سمت تجارت باشد درحالی که دولت‌های گذشته نفت را می‌فروشند و دلار مفت و مجانی را خرج می‌کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: تجارت که مهم ترین مزیت ما است را در بخش خصوصی ادامه می‌دهیم و از صدور بخش نامه‌های بدون مطالعه جلوگیری می‌کنم.

رضایی افزود: ثبات در صادرات و واردات را ایجاد و منطقی می‌کنیم. بسیاری از این مسائل را حذف می‌کنیم تا تجارت ایران به عنوان یکی از مهم ترین محور‌های اقتصاد ملی و منطقه‌ای و سایر کشور‌های جهان توسعه پیدا کند.

رضایی با بیان اینکه سعی می‌کنیم تجارت ایران به عنوان محور قرر دهیم ادامه داد: ما هم اکنون فقط با ۳ کشور تجارت می‌کنیم. مواد خام به قیمت ارزان می‌فروشیم و کالا‌های بسیار گرانی را می‌خریم. این تجارت بر ضد تولید ملی ما است. تجارتی را شروع خواهیم کرد که مقوم تولید ملی ما است. به دنبال این خواهیم بود که بازار‌های جدیدی را فتح کنیم، دیپلماسی اقتصادی را ایجاد و در سفارت خانه‌های سراسر جهان رایزن‌های اقتصادی متبحر را می‌گذرانیم که به دنبال بازاریابی باشند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما تلاش می کنیم این کار را به طور عملی انجام دهیم از دیپلماسی کاغذی جلوگیری می‌کنم.