۰ نفر

باور نمی کنید این نوشیدنی برای دندان مضر باشد!

۸ مرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۲۸
کد خبر: 654594
باور نمی کنید این نوشیدنی برای دندان مضر باشد!

چای در مقابل قهوه ، کدام یک برای دندان ها بهتر است یا بهتر است بگوییم کدام یک برای دندان ها بد تر و مضر تر است؟ در این مقاله چای و قهوه را با یکدیگر مقایسه میکنیم. به یاد داشته باشید که نوشیدن مقادیر بسیار آب در طول روز نه تنها به سلامت دندان ها کمک میکند، بلکه برای داشتن دندان هایی سالم تر و به طور کلی دهانی شاداب تر و سالم تر بسیار ضروری است.

چای در مقابل قهوه ، کدام یک برای دندان ها مضر تر است؟

به گزارش اقتصاد آنلاین؛  پس نوشیدن آب را فراموش نکنید و اگر از خشکی دهان رنج میبرید با نوشیدن مقادیر بسیار آب این بیماری را جبران کنید. با ما همراه باشید و مقاله های قبلی ما را نیز مطالعه کنید.

چای در مقابل قهوه

در مقاله ای به چای سبز پرداختیم و آثار آن بر دندان و همچنین آثار چایی سیاه بر دندان را به طور خلاصه شرح دادیم. چه چای سیاه و چه چای سبز در صورتی که طور زیاد مصرف شوند باعث زرد شدن دندان ها میشوند. بهتر است پس از نوشیدن چای، دندان هایمان را به خوبی با آب بشوییم و یادمان باشد که چای نیز حاوی مقادیری اسید است که باعث آسیب دیدن دندان ها میشود.

چای در مقابل قهوه ، کدام یک برای دندان ها مضر تر است؟

قهوه

قهوه نیز به طور مشخصی اسیدی است و باعث پوسیدگی و رنگ گرفتن دندان میشود. اما اگر قرار باشد سلامت دندان ها را در نظر بگیریم قهوه بهتر است یا چای؟

چای در مقابل قهوه

اگر بخواهیم یک پاسخ کوتاه به این مسئله بدهیم باید بگوییم که قهوه آسیب کمتری به دندان وارد میکند. قهوه اسید و جوهر مازو کمتری نسبت به چای دارد پس آسیب کمتری نیز به دندان ها وارد میکند. اما این همه ماجرا نیست، چرا که چای و قهوه اکثرا همراه با خوراکی های دیگری مصرف میشوند. این خوراکی ها اغلب بسیار شیرین هستند و همانطور که میدانید قند از اصلی ترین دلایل پوسیدگی دندان است. به طور کلی یکبار نوشیدن چای یا قهوه در روز آسیب قابل توجهی به دندان ها وارد نمیکند مخصوصا اگر دندان هایمان را بعد از نوشیدن چایی با آب بشوییم. اما اگر نوشیدن چای یا قهوه به یک عادت برایمان تبدیل شده باشد باید سعی کنیم این عادت را با نوشیدن آب جایگزین کنیم.

در این مقاله چای در مقابل قهوه را بررسی کردیم. اما سعی کنید از زندگی و سبک سالم زندگی لذت ببرید. نخوردن راه حل خوبی نیست و بهتر است با شست و شوی دهان آثار منفی این نوشیدنی ها را از بین ببرید. البته به یاد داشته باشید که نوشیدنی هایی مثل مشروبات الکلی و نوشابه ها بسیار بسیار زیان بار تر از آن هستند که بخواهیم در مورد آن ها بحث کنیم. پس بهتر است این نوشیدنی ها را به طور کامل نا دیده بگیریم.