۰ نفر

کدام کشورها پیرتر می‌شوند؟

۷ آذر ۱۳۹۷، ۲۲:۲۳
کد خبر: 318212
کدام کشورها پیرتر می‌شوند؟

براساس گزارش‌های رسمی بحران پیرشدن جمعیت در اغلب نقاط دهکده جهانی دیده می‌شود و دولت‌ها درحال برنامه‌ریزی برای معکوس کردن این روند هستند. دولت‌های در این مناطق سعی می‌کنند با ارایه برنامه‌های متعدد سعی در تشویق مردمان کشورشان به افزایش زادوولد دارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از جام جم آنلاین، بسیاری از کشورهای دنیا با بحران جمعیتی روبرو هستند و سران همان دولت با روش‌های تشویقی همانند کاهش مالیات، در نظر گرفتن تسهیلات و شرایط رفاهی و پرداخت حقوق ماهیانه به نوزاد سعی در تشویق زوج‌ها به فرزند آوری دارند.

آنچه در ادامه می‌آید فهرست کشورهایی است که سران دولت‌های آنها بیشتر از هر کشور دیگری مردم را به فرزند آوری تشویق می‌کنند چون جمعیت آن کشورها درحال پیرتر شدن است.

1-اسپانیا: بحران بیکاری در سال‌های اخیر در این کشور پادشاهی اروپایی باعث شده تا نرخ تولد پایین بیاید و علی‌رغم بحران بیکاری سران این کشور جوانان را به زادوولد تشویق می‌کنند. نیمی از جمعیت جوان این کشور بیکار هستند و به همین دلیل تمایل برای بارداری کاملاً از بین رفته است.
2- هنگ‌کنگ: این کشور آسیایی بحران بیکاری ندارد، اما جمعیت کم آن باعث شده تا معضل میانسالی جمعیت پدید آمده باشد. هنگ‌کنگ شرایط رفاهی متعددی برای زوج‎هایی که بچه‌دار می‌شوند در نظر گرفته است.
3- ایتالیا: این کشور اروپایی نیز طی سال‌های اخیر با کاهش زادوولد روبرو شده، به‌طوری‌که سران این کشور مردم را به‌شدت تشویق به بچه‌دار شدن می‌کنند. هر زن ایتالیایی به‌طور متوسط 1.43 فرزند دارد که نرخ پایینی محسوب می‌شود.
4-هند: دومین کشور پرجمعیت جهان با توجه به فقر چه نیازی به افزایش دارد؟ دلیلش هم این است که هندی‌ها هم رو به پیری می‌روند و خطر میانسالی شدید آنها را تهدید می‌کند.
5- کره جنوبی: نرخ باروری در این کشور پایین است و هر زن متأهل به‌طور میانگین فقط 1.52فرزند دارد که نرخ پایینی محسوب می‌شود.
6- سنگاپور: این کشور به‌شدت با این بحران روبرو است که زادوولد کم است. 0.82 فرزند به ازای هر زن.
7- رومانی: سران این کشور اروپایی برای اینکه جمعیت را وادار به فرزند آوری کنند 20 درصد مالیات بیشتر برای زوج‌های بدون فرزند در نظر می‌گیرند. نرخ تولد در این کشور بسیار پایین است. دررومانی به‌طور میانگین هر زن 1.31 فرزند دارد.
8- ژاپن: کمترین نرخ زادوولد از سال 1952 در این کشور به وجود آمده است. میل به باردارشدن در زنان بسیار پایین است و مردان نیز تمایلی برای پدر شدن ندارند. بحران میانسالی و حتی کهن‌سالی در ژاپن بیداد می‌کند و جمعیت به‌شدت رو به پیری می‌رود. بحران آن‌چنان بالاست که برنامه‌هایی تلویزیونی متعددی جهت تشویق به بچه‌دار شدن وجود دارد.
9- روسیه: این کشور سردسیر نیز با بحران نرخ تولد روبروست. روس‌ها نیز همواره به فرزند آوری تشویق می‌شوند. ولادیمیر پوتین در سخنرانی‌های متعدد نیز مردم این کشور را به افزایش جمعیت تشویق کرده است.
10- دانمارک : نرخ فرزند آوری در دانمارک 1.73 فرزند به ازای هر زن است. دانمارکی به‌شدت در پی آن هستند جمعیت کشور کوچک خود را با طرح‌هایی تشویقی افزایش بدهند. دانمارک نیز همانند بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی با نرخ منفی رشد جمعیت روبرو است.