۰ نفر

کاهش ۱۵۱۰ میلیارد ریالی مصرف سوخت

نوسازی ناوگان تاکسیرانی با محصولات ایران‌خودرو/ خروج ۴۰ هزار خودرو فرسوده از ناوگان

۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۱۱
کد خبر: 173229
نوسازی ناوگان تاکسیرانی با محصولات ایران‌خودرو/ خروج ۴۰ هزار خودرو فرسوده از ناوگان

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به اینکه امروز ٤٠ هزارمین تاکسی تحویل داده می‌شود، گفت: تا کنون ٦٣ هزار نفر برای نوسازی ثبت نام کردند که بیشترین تعداد نوسازی مربوط به تهران بوده است به طوری که بیش از ٩ هزار و ٥٠٠ دستگاه تاکسی در تهران نوسازی شده است.

اقتصاد آنلاین - سمانه برمخ شاد ؛ در مراسمی با حضور مقامات لشکری و کشوری چهل هزارمین تاکسی فرسوده توسط گروه صنعتی ایران خودرو نوسازی شد.

با اجرای این طرح که از سوی دولت به گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان تامین کننده اصلی خودرو در طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری واگذار شده، بیش از 9هزار و 500 دستگاه تاکسی فرسوده در شهر تهران و حدود 30هزار و 500 تاکسی فرسود در سایر شهرهای ایران جایگزین و نوسازی شده است.

همچنین منافع حاصل از کاهش مصرف سوخت در قالب جایگزینی 40 هزار تاکسی فرسوده از آغاز اجرای طرح تا کنون حدود هزار و  510 میلیارد ریال بوده است.

کاهش مصرف 28 میلیون لیتر بنزین، 52 میلیون متر مکعب گاز، کاهش ارزبری، افزایش اشتغال، بهبود عملکرد خودروها، ارتقاء ضریب ایمنی خودروها در راستای ارتقا بر اساس استانداردهای اجباری،کاهش 96 هزار تنی آلاینده ها شامل مونوکسید کربن، هیدرو کربن ها و اکسیدهای نیتروژن از مزایای اجرای این طرح اعلام شده است.

در  طرح کلیدبه کلید رانندگان و مالکان تاکسی می‌توانند تا لحظه دریافت خودروی جدید، تاکسی قبلی خود را در اختیار داشته و از آن استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، هاشم یکه زارع، مدیرعامل ایران خودرو در مراسم جایگزینی ٤٠ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در طرح کلید به کلید با اشاره به اینکه ایران خودرو به عنوان بزرگترین تولید کننده خودرو در خاورمیانه به سه گروه پرسنل، مشتریان و سهامداران به عنوان ذینفعان روبه رو است، تاکید کرد: علاوه بر این وظیفه ای به عنوان مسوولیت اجتماعی نیز به عهده داریم و در این راستا زمانی که موضوع خروج ٩٠ هزار تاکسی فرسوده مطرح شد ایران خودرو امادگی خود را اعلام کرد.

وی با اشاره به انجام مذاکراتی با بانک ها از جمله بانک ملت برای  پرداخت تسهیلات گفت: بنا شد تسهیلات ٢٠ میلیونی با نرخ سود ٢٣ درصد از سوی بانک ها پرداخت شود، که ایران خودرو قبول کرد مابه التفاوت سود ١٦ تا ٢٣ درصد را یه عنوان یارانه پرداخت کند.

مدیرعامل ایران خودرو در ادامه با اشاره به اینکه در این طرح پس از ثبت نام و انجام مراحل، مدت تحویل تاکسی  جدید و قدیم حداکثر یک ساعت بوده است، این در حالی است که در گذشته دو تا سه ماه زمان لازم بود تا تاکسی تحویل داده شود.

وی با اشاره به اینکه انروز ٤٠ هزارمین تاکسی تحویل داده می شود، گفت: تا کنون ٦٣ هزار نفر برای نوسازی ثبت نام کردند  که بیشترین تعداد نوسازی مربوط به تهران بوده است به طوری که  بیش از ٩ هزار و ٥٠٠ دستگاه تاکسی در تهران نوسازی شده است.

نوسازی ناوگان تاکسیرانی با محصولات ایران خودرو

نوسازی ناوگان تاکسیرانی با محصولات ایران خودرو

نوسازی ناوگان تاکسیرانی با محصولات ایران خودرو

نوسازی ناوگان تاکسیرانی با محصولات ایران خودرو