۰ نفر

اخاذی از مردم به بهانه بدحجابی

۱۴ آبان ۱۳۹۷، ۷:۳۲
کد خبر: 312770
اخاذی از مردم به بهانه بدحجابی

مرد سابقه دار با معرفی خود به‌عنوان مأمور پلیس به سراغ خودروهایی می‌رفت که سرنشینان آن حجاب مناسبی نداشته یا صدای ضبط ماشینشان بلند بود تا از آنها اخاذی کند.

به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، 12 مهر مرد جوانی به پلیس مراجعه و از مردی شکایت کرد که با عنوان مأمور از او سرقت کرده بود. او گفت: «ساعت 1:30 دقیقه بامداد 12 مهر با خودرو در خیابان فردوسی به سمت داروخانه در حال تردد بودم که مرد جوانی سوار بر موتورسیکلت از من خواست کنار خیابان توقف کنم. او گفت پلاک خودروام مشکوک است و به تفتیش خودروام پرداخت. بعد هم از من خواست تا همراه او به اداره آگاهی بروم. به او گفتم برای چه باید با شما بیایم؟ که در جواب از من خواست هر چه پول داخل کارت عابر بانکم دارم را به حساب او واریز کنم. من هم که به علت تهیه داروهای مادرم عجله داشتم 550 هزار تومان به حساب او واریز کردم».با شکایت مرد جوان تحقیقات آغاز شد و مأموران به بازبینی دوربین‌های مداربسته خیابان فردوسی پرداختند. از سویی با بررسی تراکنش مالی حساب مالباخته موفق به شناسایی متهم شدند که از مجرمان سابقه دار بود. تحقیقات نشان می‌داد مصطفی 20 سابقه کیفری به اتهام جعل عنوان و سرقت دارد. بدین ترتیب وی بازداشت شد.

متهم پس از دستگیری به‌جرم خود اعتراف کرد و گفت: افرادی را که صدای ضبط خودروشان زیاد بود یا سرنشینانشان حجاب مناسبی نداشتند انتخاب کرده و خودم را مأمور معرفی می‌کردم. از آنها می‌خواستم همراه من به اداره آگاهی بیایند آنها نیز از ترس دستگیری مبالغی را که می‌خواستم به حسابم واریز می‌کردند.

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به انتشار بدون پوشش تصاویر متهم، گفت: با توجه به سوابق متهم و اعتراف به دهها فقره سرقت تحت پوشش مأمور در مناطق مختلف شهر تهران بخصوص مرکز شهر بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 34 پایتخت با درخواست چاپ تصویر بدون پوشش متهم از مالباختگان خواست برای اعلام شکایت به اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.