۰ نفر

سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق تاکید کرد؛

نیرو‌های آمریکایی باید از عراق خارج شوند

۱۴ دی ۱۳۹۸، ۰:۲۶
کد خبر: 406878
نیرو‌های آمریکایی باید از عراق خارج شوند

حماقت‌های ترامپ، نشان می‌دهد که رئیس جمهور آمریکا به خوبی مردم عراق را نمی‌شناسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق تاکید کرد تظاهرات در مقابل سفارت آمریکا در بغداد بیانگر رویارویی مردم عراق با ارتش اشغالگر آمریکا است، بنابراین نیرو‌های آمریکا باید از عراق خارج شوند.
جعفر الحسینی، گفت: حماقتی که ترامپ در حمله پایگاه‌های حشد الشعبی مرتکب شد نشان می‌دهد که رئیس جمهور آمریکا به خوبی مردم عراق را نمی‌شناسد.
وی خاطر نشان کرد: این اولین باری نبود که ارتش آمریکا به مناطق مرزی حمله کرد. در این عملیات‌ها تعدادی از قهرمانان ما که از مرز‌ها حفاظت می‌کنند به شهادت رسیدند.
الحسینی افزود: حضور رزمندان مجاهد در مناطق مرزی موجب شد که آمریکایی‌ها و متحدان منطقه‌ای آن‌ها نتوانند به خواسته‌های خود دست یابند.
سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق تاکید کرد: آمریکا با حمله به پایگاه‌های «حشد الشعبی» نشان داد که از حمله به مردم عراق ابایی ندارد و علاوه بر این روشن شد که آمریکا جنایتکار است.
الحسینی گفت: بعد از اقدامات جنایتکارانه آمریکا، این کشور سفارت خود را در بغداد بست و مردم نیز در مقابل سفارت آمریکا اعتراض کردند این در حالی است که ما می‌توانستیم تا عمق سفارت آمریکا پیش روی کنیم.

سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق تاکید کرد: تظاهرات در مقابل سفارت آمریکا در بغداد نشان داد که آمریکا سفارت را به پایگاه نظامی و محلی برای نظامی گری و نه اقدام سیاسی تبدیل کرده است.
 الحسینی خاطر نشان کرد: هفته آینده پارلمان عراق درباره خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق تشکیل جلسه می‌دهد.
وی افزود: هر کسی که با قانون خروج نیرو‌های بیگانه از عراق مخالفت کند در واقع در کشته شدن جوانانی عراقی شریک است.
سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق خاطر نشان کرد: ما به حق قانونی خود برای بیرون راندن نیرو‌های آمریکایی از عراق ادامه می‌دهیم.
وی خاطر نشان کرد: چه جنایتی بالاتر از اینکه آمریکایی‌ها جوانان و رزمندگان ما را می‌کشند، جوانانی که برای دفاع از وطن خود با تروریست‌ها جنگیدند.
الحسینی تاکید کرد: زمان صحبت درباره اصلاح توافقنامه امنیتی میان آمریکا و عراق پایان یافته است و تنها باید نیرو‌های آمریکایی از عراق خارج شوند.
سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق با تاکید بر این که اکنون مردم عراق متحد و در کنار گردان‌های حزب الله هستند افزود: سرلشکر ستاد عبد الامیر یارالله یکی از مزدورانی است که در استقرار نیرو‌های آمریکایی در عراق نقش داشت.
الحسینی همچنین تاکید کرد قوی‌ترین سلاح نیرو‌های مقاومت عراق عقیده و ایمان است. اعتراضات در مقابل سفارت آمریکا در بغداد نشان داد مردم بر خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق اصرار دارند.
وی همچنین تصریح کرد: مقابله با نیرو‌های آمریکایی به شیوه‌های گوناگون آغاز شده است. آمریکا مانع طرح‌های اقتصادی دولت عراق که متناسب با منافع این کشور نیست، می‌شود بنابر این آیا با این شرایط دولت عراق می‌تواند طرحی اقتصادی را اجرا و عملیاتی کند.
سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق افزود: همه باید موضع خود درباره خروج نیرو‌های آمریکایی از کشور را به شکل واضح بیان کنند.
الحسینی در پایان تاکید کرد: حوادث عراق بیانگر رویارویی مردم عراق با ارتش اشغالگر آمریکاست.