۰ نفر

خروج هواپیمای باری هند از رادار

۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۴۳
کد خبر: 357627
خروج هواپیمای باری هند از رادار

شبکه خبری ان دی تی وی هند اعلام کرد: هواپیمای باری متعلق به نیروی هوایی این کشور از ساعت ۱۳ امروز از رادار خارج و مفقود شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، شبکه خبری ان دی تی وی هند اعلام کرد: هواپیمای باری متعلق به نیروی هوایی این کشور از ساعت ۱۳ امروز از رادار خارج و مفقود شده است.
این هواپیما از نوع" آنتونف ای ان ۳۲" و دارای ۱۳ سرنشین شامل هشت ۸ خدمه و پنج مسافر بوده است. این هواپیما ساعت ۱۲ و ۲۵ دقیقه از فرودگاه نظامی مچوکا در ایالت آرنوچال پرادش به هوا برخاست.
طبق گفته مسولان، خلبان این هواپیما آخرین بار ساعت 13 با برج کنترل ارتباط داشته است. مقامات نیروی هوایی عملیات جستجو برای ردیابی را آغاز کرده اند.
راجنات سینگ وزیر دفاع هند در صفحه توئیتر اعلام کرد: از خروج هواپیما از رادار مطلع شده ام و برای سلامتی همه مسافران دعا می کنم.
به گفته منابع خبری، مسیر پرواز و محل مفقود شدن هواپیمای آنتونف ای ان ۳۲ کوهستانی و جنگلی است. این هواپیما دوبعدی و دارای دو موتور توربو پراب روسی است که بیش از ۴۰ سال است در نیروی هوایی هند استفاده می شود. در سال ۲۰۱۶ نیز یکی از این نوع هواپیماها پس از خروج از چنای در نزدیکی خلیج بنگال ناپدید شد.