۰ نفر

چگونه مثبت‌اندیش باشیم؟

۵ تیر ۱۳۹۸، ۵:۳۵
کد خبر: 362482
چگونه مثبت‌اندیش باشیم؟

«هرگز اجازه ندهید نگرش منفی بر شما نفوذ کند. افراد بسیاری وجود دارند که باید از کنارشان بگذرید، اما تنها چیزی که اهمیت دارد این است که به خودتان باور داشته باشید.» دلایل بی‌شماری وجود دارد که به خودتان باور داشته باشید، حتی زمانی که احساس می‌کنید کاملا درمانده هستید.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آرمان، افکار منفی موانعی موقت هستند و در اکثر مواقع فقط ساخته ذهن‌اند و وجود خارجی ندارند! به برخی از ویژگی‌های مثبت‌اندیشان توجه کنید:

از افراد منفی دوری می‌کنند. اطرافیانتان اثری بسیار عظیم بر شما می‌گذارند. اگر زمانتان را با مثبت‌اندیشان بگذرانید، احتمال بیشتری وجود دارد که شاد و خشنود باشید. اما اگر بیش از حد به منفی‌باف‌ها نزدیک شوید، بسیار دشوار است که نگرش منفی را از زندگی‌تان خارج کنید.

منظم ورزش می‌کنند. افراد مثبت‌اندیش برای دورکردن افکار منفی، منظم ورزش می‌کنند. تمرین فیزیکی با آزادسازی ماده‌ای شیمیایی به‌نام اندورفین همراه است که باعث «احساس خوب» می‌شود.

زمانی را در طبیعت می‌گذرانند. حضور در طبیعت ذهن شما را روشن و نافذ می‌کند و باعث آرامش‌تان می‌شود. مثبت‌اندیشان بخشی از روز خود را برای بیرون‌رفتن کنار می‌گذارند.

شکست را می‌پذیرند. مثبت‌اندیشان از قبول شکست نمی‌ترسند، چون می‌دانند که تنها راه یاد‌گرفتن و رشد، شکست است. هرگاه در کاری ناکام می‌مانند، به‌جای ناامیدی، بیشتر تلاش می‌کنند تا به موفقیت برسند. اگرچه یک شکست با احساسات منفی همراه است، آنها می‌دانند که این احساسات کوتاه هستند و سریع از بین می‌روند. برای شتاب‌بخشیدن به از بین رفتن احساسات منفی، آنها مثبت فکر می‌کنند.