۰ نفر

فراخواندن کاردار اوکراین از مسکو

۳ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۲۲
کد خبر: 614245
فراخواندن کاردار اوکراین از مسکو

وزارت خارجه اوکراین واسیلی پوکاتیلو کاردار خود در مسکو را برای مشورت فراخواند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: وزارت خارجه اوکراین در بیانیه ای خبر داد که در پی اقدام روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های لوگانسک و دونتسک، کاردارش واسیلی پوکاتیلو را برای مشاوره به اوکراین فراخوانده است.

امروز سه شنبه، ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رییس جمهوری استونی در پایتخت اوکراین، گفت کی‌یف امکان قطع روابط دیپلماتیک با روسیه را بررسی می کند.

وی گفت درخواستی از وزارت امور خارجه برای قطع روابط دیپلماتیک با روسیه دریافت کرده است و قصد بررسی آن را دارد.

پیش از این، سرگئی کیسلیتسا، سفیر اوکراین در سازمان ملل، در پاسخ به سوالی درباره احتمال قطع روابط دیپلماتیک با روسیه، گفت که تصمیمی که باید گرفته شود نباید "احساسی یا نمایشی" باشد. او گفت که دولت اوکراین "تصمیمات سنجیده ای" خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه دیروز دوشنبه در فرمانی اعلام کرد که روسیه حاکمیت جمهوری های دونتسک و لوگانسک را به رسمیت می شناسد و معاهدات دوستی، همکاری و کمک متقابل با رهبران آنها امضا شد. پوتین به وزارت خارجه روسیه دستور داد تا با دونتسک و لوگانسک روابط دیپلماتیک برقرار کند و از وزارت دفاع خواست تا صلح را در قلمرو خود حفظ کند.

صبح سه شنبه، معاون وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد، مسکو به این دلیل جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک را به رسمیت شناخت تا از تلفات بیشتر به دلیل تشدید تنش ها از سوی کی‌یف جلوگیری کند.