۰ نفر

کاخ سفید؛

محورهای اولین اجلاس گروه ۷ بایدن مشخص شد

۲۷ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۳۲
کد خبر: 506074
محورهای اولین اجلاس گروه ۷ بایدن مشخص شد

کاخ سفید اعلام کرد رییس جمهور آمریکا در نشست گروه هفت بر همه‌گیری ویروس کرونا و راه‌های مقابله جمعی با آن متمرکز خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، پایگاه اطلاع رسانی هیل، کاخ سفید محورهای سخنرانی رییس جمهور آمریکا در نشست آتی گروه ۷ را اعلام کرد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد جو بایدن سخنرانی روز جمعه خود در نشست گروه ۷ را با محوریت ویروس کرونا، بهبود شرایط اقتصادی و چالش‌های مطرح شده از سوی چین انجام خواهد داد.

بر اساس بیانیه روز یکشنبه کاخ سفید، بایدن در سخنرانی خود روی پاسخ جهانی به بیماری کرونا، هماهنگی در مورد تولید واکسن، توزیع و تأمین آن و بهبود اقتصاد جهانی از جمله اهمیت همه کشورهای صنعتی برای حفظ حمایت اقتصادی متمرکز خواهد بود.

کاخ سفید تاکید کرد رییس جمهور در مورد لزوم سرمایه گذاری برای تقویت رقابت جمعی و اهمیت به روزرسانی قوانین جهانی برای مقابله با چالش‌های اقتصادی از جمله از سوی چین بحث خواهد کرد.

آمریکا در حال حاضر همانند سایر کشورهای جهان با بحران کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و از سوی دیگر بیمارستان‌های این کشور هشدار دادند که با کمبود شدید تجهیزات حفاظت شخصی مواجه‌اند و موجودی این تجهیزات به کمترین میزان خود در یک سال اخیر رسیده است. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس نیز اعلام کرد قصد دارد خواستار همکاری بیشتر در نبرد با کرونا را در جریان نشست آتی گروه ۷ مطرح کند.

نشست مجازی گروه ۷ به میزبانی انگلیس، اولین دیدار اعضای این گروه از آوریل سال ۲۰۲۰ و اولین باری است که بایدن به عنوان رییس جمهور آمریکا با رهبران گروه هفت کشور دیدار می‌کند.

جو بایدن