۰ نفر

سخنگوی وزارت خارجه:

نشست وزرای خارجه ایران و ۱+۴ امروز برگزار می‌شود

۱ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۱۰
کد خبر: 491586
نشست وزرای خارجه ایران و ۱+۴ امروز برگزار می‌شود

سعید خطیب‌زاده گفت: نشست وزرای خارجه ایران و ۱+۴ ساعت ۱۱:۳۰ به وقت تهران برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شبکه خبر، "سعید خطیب‌زاده" صبح امروز (دوشنبه، ۱ دی ) در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امروز ساعت ۱۱:۳۰ به وقت تهران نشست غیررسمی وزرای امور خارجه عضو برجام به صورت آنلاین برگزار خواهد شد که البته به موضوعات خاص و ویژه برجامی تمرکز نخواهد شد، بلکه برای بررسی تحولاتی است که در چند ماه اخیر اتفاق افتاده است.

وی افزود: در روز چهارشنبه این هفته معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان به ایران سفر خواهد کرد.

این دیپلمات ارشد ایرانی درباره گفت‌وگوی موشکی ایران با اروپا گفت: حواشی مختلفی درباره اظهاراتی که برخی مقامات می‌گویند همواره وجود داشته است. آنچه وزارت خارجه به صورت تداوم دار و گسست پیامی اعلام کرده این است که برجام موضوعی است که روند خود را داشته و مذاکره، امضا، جمع‌بندی و نهایی شده و چیزی که به این مرحله رسیده نه ما و نه فردی دیگر می‌تواند آن را باز کند.

وی با بیان اینکه برجام چیزی نیست که ایران مذاکره کند، تصریح کرد: ما نظرمان قطعی و روشن است که برجام مذاکره مجدد نخواهد شد. ایران در مقاومت حداکثری به دنیا نشان داد درباره امنیت و مصالح ملی با کسی مذاکره نمی‌کند و خودش مذاکره می‌کند و گمانه زنی‌ها منطبق با واقعیات نیست. ایران اولویت‌های دفاعی خود را دارد و بر همان اساس عمل خواهد کرد.

وی درباره سفر زنگنه وزیر نفت به روسیه و صادرات چهار و نیم میلیون بشکه نفت به سوریه گفت: این مطلب را نشنیده‌ایم. البته رفت و آمد‌های این چنینی مرسوم است و وزارت نفت جزئیات این سفر را اعلام خواهد کرد. سهم ایران از بازار نفت مشخص است و ایران این سهم را در تلاش است تضمین کند و آنهایی که از دست رفته پس بگیرد.