۰ نفر

وزیر خارجه عراق تاکید کرد؛

تاکید عراق بر روابط مستحکم با ایران

۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۵۴
کد خبر: 461115
تاکید عراق بر روابط مستحکم با ایران

وزیر خارجه عراق در نشست خبری با همتای آمریکایی خود بر پیوندهای جغرافیایی، تاریخی، فرهنگی و اقتصادی با ایران و لزوم تقویت آن تاکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فواد حسین روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با مایک پمپئو، پس از آنکه وزیر خارجه آمریکا به کارگیری سازوکار ماشه را برای همه کشورها مفید دانست، افزود: ایران یک کشور همسایه است، به همین دلیل پیوندهای جغرافیایی، تاریخی، فرهنگی و اقتصادی بین ایران و عراق برقرار است.

وی ادامه داد: سیاست خارجی و به طور کلی سیاست عراق بر اساس منافع این کشور تنظیم شده است. ما خواهان روابط خوب با همسایگانمان هستیم و هرگونه تصمیم و امور عراق توسط عراقی‌ها اتخاذ خواهد شد.

وزیر خارجه عراق اضافه کرد: ما در ابتدا درباره سیاست عراق صحبت می‌کنیم، من به اینجا نیامده ام تا درباره سیاست آمریکا اظهار نظر کنم. همچنین ما آمریکا را به عنوان یک متحد می‌بینیم و برای حفاظت از این اتحاد و تعمیق و گسترش آن ادامه می دهیم.

فواد حسین افزود: آمریکا و عراق در یک خاکریز مشترک در مقابله با داعش هستند، با یکدیگر با نیروهای تروریستی و وابستگان مسلح آن در عراق می‌جنگند و بر تداوم این همکاری در مبارزه با تروریسم تاکید کردیم.
وی ادامه داد: همچنین درباره همکاری در موضوعات مختلف به ویژه برق و نفت، بهداشت و تحصیلات عالی تبادل نظر کردیم.  
وزیر خارجه عراق درباره مذاکره و تفاهم با شرکت نفتی شورون امروز انجام خواهد شد.