۰ نفر

بیشترین ارزش معاملات بورس امروز

ارزش معاملات خودرو تخته گاز می‌تازد

۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۸:۰۱
کد خبر: 477369
ارزش معاملات خودرو تخته گاز می‌تازد

امروز معامله‌گرها ۴۶۰میلیارد تومان سهام ایران خودرو خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه فلزات اساسی تعلق داشت و سه درصد از کل سهام کارخانجات قند قزوین معامله شد.

اقتصاد آنلاینسارینا امامی؛ روز جاری در مجموع حدود ۶هزار و ۷۶۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «خودرو»، «شبندر»، «فولاد»، «وسپهر» و «وبصادر» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در دومین روز هفته معادل ۴۶۰میلیارد تومان سهام ایران خودرو دست به دست شد، پالایش نفت بندرعباس پس از معاملاتی به ارزش ۳۵۸میلیارد تومان دوم شد و سهام ایران خودرو نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

سهام کشت و صنعت جوین (جوین) پس از بازگشایی ۲۶۷۶۵درصد رشد قیمت را تجربه کرد. همچنین امروز سهام صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) هم بازگشایی شد اما معاملات این نماد توسط ناظر بازار باطل شد.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «فلزات اساسی» تعلق داشت به طوری که هزار میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «محصولات شیمیایی » با معاملات ۹۶۵میلیارد تومانی دوم شد و « بانک‌ها و موسسات اعتباری » در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز سه درصد از کل سهام حق تقدم کارخانجات قند قزوین (قزوین) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۳۷درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۱۴ سهم به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۱۹ نماد نخست اختصاص داشت.

رتبه‌بندی_سهام_در_معاملات_بورس_و_فرابورس_99_08_07

ارزش معاملات سهام 99.08.07