۰ نفر

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس امروز

خروج سنگین پول در روزی که دیگر اقبالی به فرآورده‌های نفتی نبود

۲۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۶
کد خبر: 474909
 خروج سنگین پول در روزی که دیگر اقبالی به فرآورده‌های نفتی نبود

افراد حقیقی امروز هزار و 350میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه استخراج کانه های فلزی و همچنین سهام کاما بود.

اقتصادآنلاین –  هانا پاکمند؛ حقوقی‌ها حدود  ۱۳۰۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. 

ارزش کل معاملات خرد  هفت هزار و ۵۰۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۷درصد یعنی حدود دو هزارمیلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۸درصد از کل معاملات شد.   

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه "بانک ها و موسسات اعتباری"، "محصولات شیمیایی" و "فرآورده های نفتی" رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های "استخراج و کانه های فلزی " و "سایر واسطه گری های مالی " به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «شبندر»، «وسپهر» و «شپنا» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «کاما»، «وهور» و «ختور» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت پالایش نفت بندر عباس  معادل ۱۲۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پالایش نفت اصفهان با برتری 80میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

 امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۳۲نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۵۰نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۹۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۱۵۰۰میلیارد تومان بود.

photo_2020-10-18_13-27-05

photo_2020-10-18_14-06-24