۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

«کلر» معارفه شد/ رکورد مشارکت در عرضه اولیه‌ها شکسته شد

۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۵۱
کد خبر: 414957
«کلر» معارفه شد/ رکورد مشارکت در عرضه اولیه‌ها شکسته شد

صبح امروز شصت ‌و هفتمین نشست یک دیدار یک عرضه، به منظور معرفی ظرفیت‌های شرکت کلرپارس با هدف عرضه اولیه 15 درصد از سهام آن شرکت در روز چهارشنبه، با نماد«کلر» در سازمان فرابورس ایران برگزار شد.

اقتصاد آنلاین_فائزه زمانی؛ در این مراسم ابوالفضل باباپور مدیرعامل شرکت کلر پارس، ضمن اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری دارویی تامین از سهام‌داران عمده این شرکت است، عنوان کرد: از مزیت‌های شرکت مذکور می‌توان به تنوع محصولات، قرار گرفتن در موقعیت استراتژیک مناسب جهت صادرات محصولات به سایر کشورهای منطقه و سازگار بودن با محیط زیست اشاره کرد.

وی افزود: برای سال ۹۸ نیز تولید ۱۱۳ هزار تن  در نظر گرفته شده بود که در 9‌‌ماه نخست حدود ۹۱ درصد از این میزان تحقق پیدا کرده است. گفتنی است، میزان تولید محصولات شرکت کلر پارس در سال ۹۵ حدود ۸۹ هزارتن بوده که این میزان در سال ۹۷ به ۱۰۹ هزار تن رسید.

باباپور بیان کرد: محصولات این شرکت به کشور‌های روسیه، اکراین، بلاروس، بلغارستان، آذربایجان، گرجستان، عراق، مقدونیه، ترکیه به صورت مستقیم و به کشور‌های مصر، آفریقای جنوبی و برزیل با واسطه صادر می‌شود و در حال حاضر ۳۰ درصد محصولات شرکت صادر می‌شود که ارزآوری خوبی برای شرکت به‌دنبال داشته است.

این شرکت با سرمایه اولیه ۱۰ میلیارد ریالی با هدف سلامت آب شرب کشور و با سرمایه‌گذاری مشترک وزارت نیرو و سازمان تامین اجتماعی در نزدیکی شهر تبریز تاسیس شد. در سال ۱۳۸۴ سهام وزارت نیرو به سازمان تامین اجتماعی منتقل شد و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از سهام شرکت کلر پارس در اختیار این سازمان قرار دارد.

در پایان لازم به ذکر است، در این عرضه اولیه تعداد 49,125,000 سهم معادل 15% شرکت در بازار دوم فرابورس عرضه شد.

در این عرضه اولیه به هر کد معاملاتی ۳۹ سهم معادل ۱۱۵ هزار تومان تخصیص پیدا کرد، حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مشارکت داشته‌اند و رکود حضور برای بار دیگر شکسته شد.