۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

مجوز افزایش سرمایه دو قطعه ساز بر روی سامانه کدال رفت

۱۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۴۲
کد خبر: 339814
مجوز افزایش سرمایه دو قطعه ساز بر روی سامانه کدال رفت

دو شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) و فنرسازی زر (خزر) می‌توانند تا ظرف 60 روز از تاریخ صدور مجوز، افزایش سرمایه مورد توافق با سازمان بورس را اعمال کنند.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ در آخرین ساعات روز گذشته خبر موافت سازمان بورس با افزایش سرمایه دو شرکت قطعه ساز به روی تار نمای کدال رفت. بر این اساس دو شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو  (خگستر) و فنرسازی زر (خزر) می‌توانند تا ظرف 60 روز از تاریخ صدور مجوز، افزایش سرمایه مورد توافق با سازمان بورس را اعمال کنند.

بر مبنای موافقت حاصل شده از سوی سازمان و بر اساس رسیدگی انجام شده، سازمان بورس و اوراق بهادار مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام  برای «خگستر» و «خزر» ملاحظه نکرده است. همین امر سبب شد تا سازمان یاد شده انجام افزایش سرمایه این دو نماد را مطابق با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه بلا مانع اعلام کند.

بر اساس مجوز اخذ شده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار «خگستر» سرمایه خود را از از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی افزایش خواهد داد. به موجب افزایش 66 درصدی سرمایه این شرکت از مبلغ 90 میلیارد تومان به 150 میلیارد تومان افزایش خواهد داد. این افزایش به دلیل اصلاح ساختار مالی و مشارکت در طرح‌های توسعه شرکت‌های زیرمجموعه انجام می‌شود.

«خزر» نیز در روز گذشته وضعیتی مشابه «خگستر» داشت. این نماد نیز همچون هم گروهی خود توانسته مجوز افزایش سرمایه 66 درصدی از از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی کسب کند. مطابق با مجوز صادره از سوی سازمان بورس و قصد شرکت، «خزر» افزایش سرمایه خود را از مبلغ 30 میلیارد تومان به 49 میلیارد و 999 میلیون تومان  افزایش دهد. گفتنی است افزایش سرمایه یاد شده به منظور اصلاح ساختار مالی شرکت انجام می‌شود.