۰ نفر

اقتصادآنلاین از میانه‌های تالار شیشه‌ای گزارش می‌دهد؛

رشد شاخص بدون توقف ادامه دارد/ نفتی‌ها همچنان می تازند

۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۴
کد خبر: 303733
رشد شاخص بدون توقف ادامه دارد/ نفتی‌ها همچنان می تازند

در دو ساعت ابتدایی شاخص کل با عبور از کانال 186 هزار واحد (رشد 3.45 درصدی) بازهم شگفتی ساخت. در این بین شاخص فرابورس اما با رشد 75 واحدی (معادل 3.62 درصد) بیشترین جهش را در بین نماگرهای بازار سهام به ثبت رسانده است.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ در اولین روز کاری هفته بازار سهام معاملات پُررونقی را تجربه می کند. این در حالی است که در پنج روز کاری هفته گذشته نیز شاخص به سقف کنی های پیاپی خود ادامه داد. در این بین اقبال اشاخص حقیقی همچنان به گروه دلاری بورس بیش از سایرین است. اما حجم ورود نقدینگی به حدی است که جو هیجانی مثبت نیز به گروه های خودرویی، بانکی، دارویی و انبوه سازی سرایت کرد.

گفتنی است در بین گروه های مطرح بازار، گروه استخراج کانه های فلزی و محصولات شیمیایی با حجم معاملاتی 423 و 187 میلیون سهمی تا این لحظه بیشترین بازدهی را به ثبت رساندند. اما در بین 37 صنعت حاضر در بورس تنها دو صنعت استخراج سایر معادن و گروه مخابرات بازدهی منفی را ازابتدای صبح تجربه کرده اند.

در مجموع تا این لحظه شاخص کل با رشد بیش از 6300 واحدی (معادل 3.53 درصدی) به رقم 187 هزار واحد رسیده است. شاخص هم وزن نیز با رشد 1040 واحدی (معادل 3.31) در پله 32 هزار و 795 واحد ایستاده است. در فرابورس، آیفکس بیش از سایرین جهش کرده و با افزایش (3.75 درصدی) به ارتفاع 2148 واحدی رسید. گفتنی است در بورس تاکنون بیش از سه میلیارد و 106 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 140 میلیارد تومان دادوستد شده است که از این میزان یک هزار و 100 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در این بازار اختصاص داشته است.

در بین صنایع بزرگ بورسی نیز گروه فلزات اساسی، محصولات شیمیایی و فرآورده های نفتی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. همچنین در بین نمادهای تاثیرگذار بورسی نیز تا کنون «فارس»، «تاپیکو»، «شتران» و «شپنا» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس هم نفتی ها پیشتازند و بیشترین رشد آیفکس را معاملات مثبت و پُرحجم نمادهای «مارون»، «زاگرس» و «هرمز» رقم زدند. در این بازار نیز تاکنون بیش از یک میلیارد و 157 میلیون سهم به ارزش 536 میلیارد تومان دادوستد شده است که از این میزان 401 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در این بازار اختصاص داشته است.