۰ نفر

با عرضه های سنگین فولادسازان در بورس کالا؛

بازار فولاد به تعادل نزدیک‌تر شد

۱۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۰۳
کد خبر: 290089
بازار فولاد به تعادل نزدیک‌تر شد

چهارشنبه گذشته 155 هزار تن محصول فولادی در راستای دستورالعمل جدید وزارت صمت در بورس کالا روی میز فروش رفت که عمده این کالاها با رقابت 5 درصدی خریداران نسبت به قیمت پایه معامله شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین شرکت فولاد خوزستان ۷۰ هزار تن شمش بلوم و تختال را در تالار صنعتی و معدنی بورس کالا عرضه کرد.

شرکت ذوب آهن اصفهان نیز ۵۰ هزار تن محصول شامل ۲۵ هزار تن سبد میلگرد مخلوط و ۲۵ هزار تن سبد تیرآهن ۱۶ تا ۱۸ را روی تابلوی معاملات برد. فولاد خراسان نیز در حالی ۵ هزار تن شمش بلوم را در بورس کالا عرضه کرد که فولاد هرمزگان دیگر عرضه کننده تالار صنعتی و معدنی بود و 30 هزار تن تختال فروخت.

به این ترتیب، این عرضه سنگین فولادی ها در حالی در بورس کالا رقم خورد که با توجه به تقاضای خریداران، عمده این محصولات با رقابت 5 درصدی در قیمت پایه به فروش رسید.

در پایان این گزارش می افزاید، عرضه 155 هزار تنی فولادی ها طی روز جاری در حالی در راستای تنظیم بازار فولاد و پاسخ به نیاز متقاضیان این محصولات رقم خورد که جعفر سرقینی، معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت، دستورالعمل جدید مربوط به محصولات فولادی را اقدامی جدی برای کنترل بازار فولاد دانست که می تواند به متعادل سازی قیمت ها منجر شود. به گفته سرقینی، براساس تدابیر اتخاذ شده، عرضه تولیدات فولادی در بورس کالا موجب افت قیمت در بازار آزاد و در نتیجه مانع از سفته بازی در این بخش می شود.