۰ نفر

با همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و دانشگاه پیام نور؛

دانشجویان پیام‌ نور، تسهیلات قرض‌الحسنه می‌گیرند

۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۷
کد خبر: 364133
دانشجویان پیام‌ نور، تسهیلات قرض‌الحسنه می‌گیرند

با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه پیام‌نور بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دانشجویان دانشگاه پیام‌نور می‌توانند برای پرداخت شهریه خود از این بانک تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، مرتضی اکبری در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری اعطای تسهیلات قرض الحسنه در حوزه آموزش به دانشجویان دانشگاه پیام نور که امروز صبح با حضور رییس دانشگاه پیام نور برگزار شد، گفت: امیدواریم بانک با گسترش خدماتش بتواند بخش بیشتری از جامعه را با تسهیلات قرض الحسنه پوشش بدهد.

وی در خصوص عملکرد بانک در سال ۹۸ افزود:  اولین هدف ما پرداخت یک میلیون پانصد هزار وام قرض الحسنه و در مجموع15هزارمیلیارد تومان بود که در سه ماه اول سال ۱۳هزار فقره و ۳هزار و هفتصد میلیلارد تومان پرداخت شد.

اکبری ادامه داد: فعالیت بانک روز به روز گسترده‌تر می‌شود و در حالی که پیش از این تمرکز ما بر معیشت و درمان بود ولی در حال حاضر در اشتغال، حمایت از تولید و حمایت از دانشجویان به عنوان قشری که آینده را می‌سازند را نیز برای ما در اولویت قرار دارد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با بیان اینکه مذاکرات این قرارداد از سال گذشته  شروع شد و امروز به بار نشست، تاکید کرد: دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه دولتی است و رویکرد و هدف‌گذاری بانک این است که به سوی شکستن هزینه‌های مردم حرکت کند.

وی در خصوص جزییات این تسهیلات گفت: پیش‌بینی میکنیم در فاز اول  بالغ بر ۲۰۰هزار نفر را با وام های بین ۴تا ۲۰میلیون تومان پوشش بدهیم و کارمزد آن هم به صورت ترمی محاسبه می‌شود و ماهانه  ۱.۴درصد است  که کمترین کارمزدی است که در شبکه بانکی است .

 اکبری ادامه داد: تفاهم نامه دیگری نیز وجود دارد که برای بحث رفاهی و معیشت کارکنان و اساتید است که بستگی به مشارکت بین بانک و دانشگاه دارد دارد دو مدل است که یکی تا سقف ۲۰ میلیون تومان  و دیگری  تا ۵۰ یا ۶۰ میلیون تومان خواهد بود و  از همین امروز اجرایی می‌شود.

رییس دانشگاه پیام نور: تامین هزینه تحصیل برای خانواده‌ها دشوار است

محمدرضا زمانی، رییس دانشگاه پیام نور در این مراسم با بیان اینکه جمعیت دانشگاه پیام نور حدود نیم میلیون نفر است، گفت: امروز تفاهم نامه‌ای را امضا خواهیم کرد که بر اساس آن تسهیلاتی به خانواده بزرگ دانشگاه تقدیم بشود.

وی افزود: با توجه به مسائل اقتصادی جامعه به این نتیجه رسیدیم که تامین همین میزان اندک کمک هزینه‌ها برای خانواده ها مشکل است و ما به همین دلیل از سال قبل با بانک‌ها وارد مذاکره شدیم که برای پرداخت یکی از بهترین تسهیلات با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به تفاهم رسیدیم.

زمانی ادامه داد: بر این اساس هر دانشجو کافی است فقط یکبار به بانک مراجعه کند  و می‌تواند کل هزینه تحصیلش را با کارمزد ۱.۴درصد در ۴۸ قسط پرداخت کند بدون اینکه بجز تحصیلش هیچ دغدغه‌ دیگری داشته باشد.