۰ نفر

ارائه گزارش کاهش نرخ سود بانکی تا پایان دی ماه

۲۸ آذر ۱۳۹۶، ۲۲:۴۸
کد خبر: 238824
ارائه گزارش کاهش نرخ سود بانکی تا پایان دی ماه

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر بنا باشد نرخ سود سپرده‌ها کاهش یابد اما نرخ سود تسهیلات یا همان نرخ تامین مالی برای فعالان اقتصادی کم نشود، کاهش نرخ سود سپرده نتیجه نخواهد داشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمدرضا پورابراهیمی در حاشیه شورای گفت‌وگو ادامه داد: بازه زمانی لازم بود که نرخ سود تسهیلات کاهش یابد و اکنون به نظر ما این دوره سپری شده و زمان کاهش نرخ تامین مالی فرا رسیده است.

پورابراهیمی با بیان اینکه هفته آینده آخرین گزارش در این زمینه را از بانک مرکزی می‌گیریم اضافه کرد: با توجه به مصوبات مرتبط با این بخش و با لحاظ نظرات شورای پول و اعتبار، کمیسیون اقتصادی از ابتدای دی ماه در این موضوع ورود خواهد کرد.

رییس کمیسیون اقتصادی گفت: جمع بندی ما این است که تا قبل از پایان دی ماه گزارش جمع‌بندی نرخ سود بانکی را به مردم ارائه دهیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، افزود: طبیعتا نرخ سود تسهیلات متناسب با نرخ سود سپرده ها کاهش می یابد، متاسفانه اکنون عدول بانک‌ها هم از نرخ سود سپرده‌ها اتفاق می افتد و هم در مورد تسهیلات شاهد این موضوع هستیم و دلیل آن ضعف نظارتی بانک مرکزی است.

وی در پایان گفت: بی‌انضباطی لایحه بودجه ۹۷ نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است.