۰ نفر

نگاهی به موفقیت های بیمه دی از دریچه آمار و ارقام

۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۲۳:۰۲
کد خبر: 680241
نگاهی به موفقیت های بیمه دی از دریچه آمار و ارقام

بیمه دی در بین شرکت های هم گروه خود به واسطه وضعیت بنیادی خوبی که دارد مورد توجه قرار گرفته و با انتشار صورت های مالی ۶ ماهه و تحقق سود قابل توجه ۵۰۳ ریالی به ازای هر سهم، نشان داد رشد اخیر این سهم و بازدهی بسیار خوبی که در گروه خود داشته به دلیل دلایل بنیادی و تحولاتی است که در این شرکت بیمه ای روی داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، بیمه دی در بین شرکت های هم گروه خود به واسطه وضعیت بنیادی خوبی که دارد مورد توجه قرار گرفته و با انتشار صورت های مالی ۶ ماهه و تحقق سود قابل توجه ۵۰۳ ریالی به ازای هر سهم، نشان داد رشد اخیر این سهم و بازدهی بسیار خوبی که در گروه خود داشته به دلیل دلایل بنیادی و تحولاتی است که در این شرکت بیمه ای روی داده است.

نگاهی به موفقیت های بیمه دی از دریچه آمار و ارقام1

بیمه دی در عملکرد 6 ماهه به سود 299 میلیارد تومانی رسیده است؛ این شرکت بیمه ای یکی از بالاترین نرخ های سودسازی را در میان شرکت های هم گروه خود دارد.

نگاهی به موفقیت های بیمه دی از دریچه آمار و ارقام2

این سود درحالی حاصل شده که عمدتا در شرکت های بیمه ای درآمدها ناشی از سرمایه گذاری منابع می باشد و بیمه دی عمده درآمد ناشی از این بخش را در نیمه دوم سال شناسایی خواهد کرد؛ پس بدین ترتیب نیمه دوم سال هم می تواند برای بیمه دی سود سرشار و خوبی را به همراه داشته باشد.

این شرکت حدود 107 میلیارد تومان سرمایه گذاری در سپرده های بلندمدت و 234 میلیارد تومان در صندوق های سرمایه گذاری و 360 میلیارد تومان سرمایه گذاری در سهام شرکت های بورسی و فرا بورسی و همین مقدار نیز سرمایه گذاری در سهام سایر شرکت ها را در اختیار دارد که این حجم سرمایه گذاری سود خوبی را برای این شرکت به همراه خواهد داشت.

نگاهی به موفقیت های بیمه دی از دریچه آمار و ارقام3

همچنین این شرکت بیمه ای تراز ارزی مثبت نیز دارد؛ عمده این دارایی های ارزی به صورت یورویی بوده که فرصت برای شناسایی سود تسعیر ارز را در بیمه دی به خصوص با توجه به رشد قیمت ارز طی یک ماهه اخیر را ایجاد می کند.

نگاهی به موفقیت های بیمه دی از دریچه آمار و ارقام4

همانطور که مشخص می باشد طی عملکرد 7 ماهه بیمه دی، 90 درصد از وزن سبد بیمه ای شرکت را بیمه های درمانی تشکیل داده اما بستن قرارداد با حاشیه سود مناسب سبب شده تا این بخش از خدمات بیمه ای در دی سودآور بوده و برخلاف شرکت های فعال دیگر در این حوزه که فعالیت بیمه های درمانی با زیان دارند و خسارت های پرداختی بالاتر از حق بیمه های صادره می باشد، بیمه دی بتواند با مدیریت درست قراردادها در این بخش موفق عمل نماید.

بدین ترتیب، بیمه دی در حالی که برای سال جاری پتانسیل دست یابی به سود حداقل 70 تومانی را دارد که با پی بر ای فوروارد بسیار پایین و جذلب 5 معامله و جا برای افزایش 1 الی 2 واحد پی بر ای و رسیدن به قیمت های 420 الی 490 تومانی را دارد.

به خصوص اینکه در نیمه دوم سال سودسازی شرکت حتی می تواند با شناسایی سود سرمایه گذاری ها رشد بیشتری داشته و ارزش ذاتی سهم به سقف 600 تومانی هم بازگردد.