۰ نفر

افزایش هزینه‌های برق انداختن اجاق گاز

۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۲۸
کد خبر: 495638
افزایش هزینه‌های برق انداختن اجاق گاز

تمیز کردن سطح اجاق گاز و هود، بدون شک و با فاصله زیاد، سخت‌ترین و نچسب‌ترین کار آشپزخانه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، زدودن لکه‌های چربی از سطح گاز مخصوصا اگر مدتی هم از آن گذشته باشد به هیچ عنوان کار راحتی نیست؛ باید ابر و اسکاچ و حتی سیم ظرفشویی را بردارید و به جان گاز بی‌نوا بیفتید که خیلی وقت‌ها رنگ و لعاب گاز زودتر از لکه‌ها پاک می‌شود.به همین دلیل باید اسپری‌ها و مایع‌های گاز پاک‌کن را یکی از مهم‌ترین شوینده‌های آشپزخانه‌ها دانست و از مخترعش سپاسگزار بود. خوشبختانه این روزها انواع این شوینده‌ها را می‌توان در سوپرمارکت‌ها پیدا کرد و با استفاده از آن چالش‌های این کار دشوار را به حداقل رساند. تا چندسال پیش گاز پاک‌کن‌ها یکی دو برند بیشتر نبودند اما امروزه شرکت‌های تولید‌کننده زیادی در این زمینه فعالند و بیشتر از 10برند از این محصول در سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها دیده می‌شود. 

در کنار کمیت، تنوع هم در گاز پاک‌کن‌ها زیاد شده و انواع تخصصی این محصول برای گازهای لعابی یا استیل یا انواع معطر یا ژله‌ای هم تولید شده که دست خریداران را برای انتخاب باز گذاشته است. اتک را می‌توان قدیمی‌ترین گاز پاک‌کن و پرچمدار در این زمینه دانست. غیر از اتک، برندهای رافونه، اکتیو، اکو، من و گلرنگ را هم می‌توان به وفور در قفسه‌های سوپرمارکت‌ها دید. این برندها تقریبا سهم بازار یکسانی دارند و البته سهم بازار را با انواع خارجی این محصول هم تقسیم کرده‌اند. سیف، معروف‌ترین برند خارجی شوینده در ایران است که به‌دلیل کیفیت بالای محصولات، گاز پاک‌کن‌هایش هم طرفداران زیادی پیدا کرده است. البته گاز پاک‌کن‌های ایرانی هم امتحان خود را به‌خوبی پس داده‌اند و رقابت شانه‌به‌شانه‌ای با انواع خارجی دارند. 

پورچوز، دیگر گاز پاک‌کن خارجی موجود در بازار است که البته این محصول هم در کنار سیف، قیمت بسیار بالایی دارد. قیمت انواع ایرانی گاز پاک‌کن هم طی امسال افزایش بسیار زیادی داشته و در کنار دیگر شوینده‌ها دوبار افزایش رسمی قیمت را از سر گذرانده‌اند؛ به‌طوری که قیمت گاز پاک‌کن‌ها از تابستان تاکنون چندبرابر شده است. در یک قلم، مایع گاز پاک‌کن اکتیو مرداد امسال 5.500تومان بود که به 12هزار تومان و سپس به 20هزار تومان رسید. توضیح این نکته ضروری است که قیمت‌های درج‌شده در جدول، نرخ خریدهای قبلی فروشگاه‌ها در تابستان و پاییز است و ممکن است شما با قیمت‌های متفاوتی مواجه شوید.