۰ نفر

اختلاف ۴۰درصدی قیمت میوه در مغازه‌ها با میادین

۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۰
کد خبر: 489768
اختلاف ۴۰درصدی قیمت میوه در مغازه‌ها با میادین

قیمت بالای میوه در مغازه‌های سطح شهر باعث شده بسیاری از مردم میادین میوه و تره بار را برای خرید اقتصادی‌تر انتخاب کنند.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، با توجه به در پیش بودن شب یلدا خانواده‌ها دغدغه تامین میوه و دیگر اقلام مورد نیاز خود برای برگزاری مراسم این عید ملی را دارند و اگرچه امسال به توصیه ستاد کرونا و کارشناسان بهداشتی مهمانی‌های فامیلی برگزار نمی‌شود اما برای یک دورهمی کوچک سه تا چهار نفره هم تامین کمی آجیل، کمی شیرینی و یکی دو قلم میوه حداقل کاری است که باید انجام شود.

میادین میوه و تره بار در زمینه توزیع و فروش آجیل شب یلدا شرایطی را فراهم کرده‌اند تا شهروندان بتوانند با قیمت مناسب‌تر از مغازه‌های سطح شهر مایحتاج خود را تامین کنند که جدول قیمت این اقلام در ستون دیروز میادین و میوه و تره بار به چاپ رسید اما در زمینه تامین دیگر مایحتاج به‌ویژه میوه، سازمان میادین میوه و تره بار شهر تهران شرایط ویژه‌ای را اعلام کرده است. بر این اساس برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده که خانواده‌ها در شب یلدا میوه مورد نیاز خود را از میادین میوه و تره بار، با قیمت 30تا 40درصد ارزان‌تر از میانگین قیمت‌های سطح شهر تهیه کنند.

درباره سایر محصولات مورد نیاز خانواده‌ها در طولانی‌ترین شب سال نیز تدابیر و تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده است. هم‌اکنون، اختلاف قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار با میانگین قیمت‌های سطح شهر به 37درصد و سبزی  و صیفی‌جات به 34.5 درصد می‌رسد. این تفاوت قیمت برای گوشت گوسفند 19درصد، گوشت گوساله 15درصد، گوشت مرغ 18درصد، تخم مرغ 18درصد و قندوشکر 14درصد است.