۰ نفر

مسواک گران خریدار ندارد

۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۴۴
کد خبر: 482705
مسواک گران خریدار ندارد

مسواک کالایی بهداشتی محسوب می‌شود و اگر دنبال خرید برند هستید برای اطمینان بیشتر بهتر است از داروخانه‌ها خریداری شود ولی از آنجایی که اقلام بهداشتی دهان و دندان شامل مسواک، خمیردندان، نخ دندان به‌دلیل تقاضای بالا در تمام سوپرمارکت‌ها هم عرضه می‌شود، مسواک را هم به‌عنوان یک کالای سوپرمارکتی زیر ذره‌بین برده‌ایم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری؛ مسواک‌های سوپرمارکتی اگر از برندهای خارجی و معروف باشند، طبیعتا اورجینال نیستند؛ هم به این دلیل که قیمت مسواک‌های خارجی برند اصلی با قیمتی که دلار در ایران دارد، از 50هزار تومان بالاتر می‌رود و کمتر خریداری حاضر است برای یک کالای مصرفی اینقدر هزینه کند و هم اینکه اصولا واردات قانونی این کالا مدت‌هاست ممنوع شده است.

البته این قانون نیست و حتما در بعضی مناطق شهر که کشش داشته باشد، استثناهایی هم وجود دارد اما در بیشتر سوپرمارکت‌ها بازه قیمت مسواک بین 7تا 30هزار تومان است. بعضی از پک‌های مسواک 2در یک یا 3در یک و حتی بیشتر هستند که طبیعتا قیمت بیشتری دارند اما به‌صرفه‌تر هستند. مثلا پک 4عددی ضدپلاک سیگنال در یکی از سوپرمارکت‌های غرب تهران با قیمت 58هزار تومان به فروش می‌رسد درحالی‌که یکی از مدل‌های تکی همین برند، 26هزار تومان قیمت دارد. در بعضی از بسته‌ها هم همراه مسواک یک نخ دندان گنجانده شده که تغییر قیمت چندانی را باعث نمی‌شود.

فروشنده یکی از سوپرمارکت‌ها می‌گوید: امسال قیمت همه برندهای مسواک بین 30تا50درصد گران شده و قدرت خرید مردم پایین آمده است، پارسال مردم بیشتر در این زمینه هزینه می‌کردند اما امسال مسواک‌های بالای 20هزار تومان سخت فروش می‌رود. ما فقط برای جور بودن جنسمان از برندهای اصل هم خرید می‌کنیم. البته به گفته او، فقط خیلی گران‌ها نیستند که مشتری ندارند بلکه مسواک‌های خیلی ارزان هم کم فروش می‌روند. «مسواک زیر 10هزار تومان هم هست ولی مردم به کالاهایی که به‌نظرشان زیادی ارزان می‌رسد اعتماد ندارند».

برندهایی که در بیشتر سوپرمارکت‌ها دیده می‌شود تقریبا یکسان است. اورال بی‌شناخته شده‌ترین برند مسواک در ایران است اما سیگنال، کانفیدنت، رویال، بنسر، سنسوداین، پاتریکس و تریسا هم سهمی از بازار را در اختیار دارند. مسواک‌های برند ایرانی پنبه ریز هم قیمتی نسبتا مناسب دارند و بین 10تا 15هزار تومان فروخته می‌شوند. مسواک‌های اورال بی‌را از 16هزار تومان تا 50هزار تومان می‌توانید در سوپرمارکت‌ها پیدا کنید. البته قیمت انواع اورجینال این برند بسیار بالاتر است که معمولا یا از داروخانه یا سایت‌های فروش آنلا‌ین می‌توان پیدا کرد.

مسواک