۰ نفر

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت:

بیشترین تخلف کالای قاچاق مربوط به لاستیک است

۶ مرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۲۰
کد خبر: 455681
 بیشترین تخلف کالای قاچاق مربوط به لاستیک است

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران از رشد ۵۰درصد ارزش پرونده‌های قاچاق در استان تهران نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: ۹۰درصد کشفیات ۲۰روز اخیر مربوط به تخلف لاستیک بوده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، سعید محمدی‌پور در نشست خبری امروز در خصوص عملکرد 4 ماهه ابتدایی سال جاری تا کنون اظهار داشت: در تهران بیش از 8700 مورد، در شهرستان‌های تابعه بیش از 14 هزار مورد بازرسی انجام شده، که در کل استان، 225 هزار مورد بازرسی از واحد های خرده فروشی، عمده فروشی، واحدهای ارائه دهنده کالا و خدمات انجام شده است.

وی گفت:  از 225 هزار بازرسی انجام شده، بیش از 23 هزار پرونده دیر استان تهران از ابتدای سال تا پایان تیر ماه تشکیل شده که نشان می‌دهد 10 درصد بازرسی‌ها منجر به تشکیل پرونده شده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران، با اشاره به اینکه ارزش ریالی پرونده‌هایی که تشکیل و به تعزیرات ارسال شده، 3 هزار و 700 میلیارد ریال است، افزود: در مورد عملکرد قاچاق نیز طی 4 ماه ابتدایی سال جاری 20 هزار بازرسی انجام شده که 265 مورد آن منجر به تشکیل پرونده تخلف شده است. ارزش ریالی این پرونده‌ها 121 میلیارد ریال بوده است. این  رقم نسبت به سال گذشته 50 درصد رشد یافته است زیرا 82 میلیارد ریال بوده است.

*اختصاص 90 درصد تخلفات 20 روز اخیر به بازار لاستیک

محمدی‌پور با تأکید بر اینکه ارائه این آمار خوشحال کننده نیست زیرا نشان دهنده جرم و تخلف است، خاطر نشان کرد: طی گشت های مشترکی که با تعزیرات حکومتی، پلیس اقتصادیف دادستانی و سایر دستگاه ها داشتیم که تعداد آن بیش از 10 هزار مورد بوده که منجر به کشف 2 هزار و  832 مورد تخلف شده است. ارزش ریالی این تخلفات 29 میلیارد و 4 میلیو ن و  936 هزار 249 تومان بوده است که نسبت به سال گذشته این رقم 100 درصد افزایش یافته است،

وی با بیان اینکه این افزایش 100 درصدی به خاطر شرایط خاص این 4 ماه ، گران‌فروشی های بیشتر و در نهایت بازرسی و نظارت بیشتر است، ادامه داد: در چهار ماه ابتدایی امسال 13 هزار بازرسی از نانوایی ها صورت گرفته که 2300 گزارش پرونده مربوط به نانوایی ها به ارزش  12 میلیارد ریال تشکیل شده است. همچنین، 15 هزار شکایت به سازمان صنعت استان تهران ارسال شده که از این تعداد 6 هزار مورد، تخلفات آنها محرز شده است.

معاون بازرسی و نظارت سارمان صمت استان تهران خاطر نشان کرد:‌  طی  بیست روز گذشته بیشتر بر روی احتکار خودرو کار کرده ایم که  90 درصد کشفیات این مدت مربوط به لاستیک و 10 درصد مربوط به لوازم خانگی بوده است که ارزش آنها 430 میلیارد ریال بوده است.که بر اساس آمار موجود، تنها از 22 تیرماه تا اول مرداد ماه از 5 انبار میزان 54 هزار و 817 حلقه لاستیک به ارزش بیش از 213 میلیارد ریال کشف شده است.