۰ نفر

برقراری خط منظم کشتیرانی بین ایران و عمان

۱۷ آذر ۱۳۹۸، ۲۲:۴۶
کد خبر: 400427
برقراری خط منظم کشتیرانی بین ایران و عمان

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به امضای توافق‌نامه همکاری دریایی و کشتیرانی ایران و عمان از راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی بین دو کشور طبق این توافق‌نامه خبر داد و گفت: پروازهای بین دو کشور نیز در آینده نزدیک افزایش می‌یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، توافق‌نامه همکاری دریایی و کشتیرانی ایران و عمان امشب بین مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران و مدیرعامل سازمان بنادر عمان با حضور وزیر راه و شهرسازی  ایران و وزیر تجارت و صنایع عمان به امضا رسید.

در این مراسم وزیر راه و شهرسازی ایران اظهار داشت: ما برای اولین‌بار است که با کشور دوست عمان سند حمل‌ونقل دریایی امضا و مبادله می‌کنیم. 

محمد اسلامی با اشاره به امضای اسناد گوناگون تجاری، اقتصادی و غیره بین عمان و ایران در روز گذشته و روز جاری گفت: یکی از همین اسناد گواهی‌نامه دریانوردان بود که روز گذشته به امضا رسید.

وی با اشاره به امضای توافق‌نامه همکاری دریایی و کشتیرانی ایران و عمان گفت: این سند حدود سه سال مانده بود و مراحل آن در ایران و عمان طی شد اما لازم بود پیش از امضا گفت‌وگوهایی صورت بگیرد که در ملاقاتی که روز گذشته با وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان داشتم وی نیز خواستار این شد که در همین سفر سند مذکور به امضا برسد تا به پیشرفت خوبی برای دو کشور بینجامد.

وزیر راه و شهرسازی  افزود: همکاران ما در سازمان بنادر و دریانوری و معاون وزیر حمل‌ونقل عمان نیز حضور دارند که دو شخص مجاز برای مذاکره هستند تا این اقدام صورت بگیرد.

اسلامی ادامه داد: برمبنای تفاهم‌نامه‌ای که صورت گرفت خطوط کشتیرانی منظم بین دو کشور برقرار می‌شود، ضمن آنکه برای استفاده از بنادر دو طرف در حوزه قوانین مساعدت‌ها و تسهیل‌هایی صورت می‌گیرد.

وی گفت: تجار و بازرگانی ایرانی و عمانی با یکدیگر روابط صمیمانه‌ای دارند و برای ما تسهیل ارتباطات و توسعه تعاملات طرفین که خواسته بازرگانان نیز است، مهم است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: کشور عمان نیز بابت حضور شرکت‌های خدماتی و مهندسی ایرانی در آن کشور درخواست دارد که این کمک می‌کند تبادلات خود را با استفاده از این ظرفیت‌ها تسهیل کنیم.

وی افزود: در حال حاضر سه شرکت هواپیمایی ما به عمان پرواز دارد ضمن آنکه سلام‌ایر و عمان‌ایر نیز به ایران پرواز دارند.

اسلامی گفت: همچنین طبق تقاضای مردم دو شرکت هواپیمایی دیگر نیز درخواست برقراری خط بین ایران و عمان دارند که ما از وزیر صنعت عمان خواستیم این موضوع را پیگیری کند که این مجوزها برای شرکت‌های دیگر هم اعطا شود تا ما بتوانیم چندین خط هوایی از چند شهر کشور به عمان داشته باشیم.