۰ نفر

واردات در سال‌جاری ۲۵درصد افزایش یافت

۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۰
کد خبر: 221075
واردات در سال‌جاری ۲۵درصد افزایش یافت

نماینده مردم اسفراین در مجلس گفت: آمارهای نیمه اول سال ۹۶ نشان می‌دهد که واردات ۲۵ درصد رشد یافته و صادرات ۱۰ درصد کاهش یافته است که دقیقا این تراز تجاری برعکس شعار سال است.

هادی قوامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 2 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با بیان اینکه حمایت از تولید ملی در قانون اساسی و شعار سال مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته است، گفت: متأسفانه آمارهای نیمه اول سال 96 نشان می‌دهد که واردات 25 درصد رشد یافته و صادرات 10 درصد کاهش یافته است که دقیقا این تراز تجاری برعکس شعار سال است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بعد از برجام قرار بود تبادل مالی راحت انجام شود ولی همچنان شرایط سخت است و روابط بانکی ایران منحصر به بانک‌هایی است که پول نفت در آنجا است و شرایط برای جوانان سخت شده است.

وی افزود: از هیأت رئیسه مجلس تقاضا دارم که جلسه غیرعلنی در خصوص اوضاع سخت اقتصادی کشور با حضور وزرای اقتصادی دولت برگزار شود تا واردات در نیمه دوم سال 96 کاهش یابد و صادرات در این نیمه از سال افزایش یابد زیرا با روند فعلی وضعیت بیکاری بدتر می‌شود و درآمدهای ارزی نیز تلاطم پیدا می‌کند که علاوه بر آنها زحمات دولت و مجلس نیز از بین می رود.

براساس این گزارش علی مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت: هنوز در ابتدای دولت دوازدهم هستیم و بهتر است چند ماه به دولت فرصت بدهیم زیرا در حال حاضر بهتر است زمانی را به دولت بدهیم تا گزارش‌های خود را تهیه کند.