۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد:

آیا تلگرام هک شده است؟

۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۰۵
کد خبر: 267827
آیا تلگرام هک شده است؟

امروز پیام رسان تلگرام با اختلالات شدیدی در سراسر جهان مواجه شد که کاربران ایرانی در راس آن قرار داشتند و ارتباط آن ها بیش از 10 ساعت با سرورهای این پیام رسان قطع شد.

اقتصادآنلاین - محمد ممتازپور؛ از آغاز این اختلالات، خبرهای ضد و نقیضی از مدیران تلگرام گرفته تا کارشناسان امنیتی منتشر شد. در ساعات ابتدایی مدیرعامل تلگرام در حساب توئیتری خود اعلام کرد که «برخی سرورهای تلگرام به علت گرمای بیش از حد از کار افتاد و همکاران ما درصدد برطرف کردن این مشکل هستند.»

پس از گذشت چند ساعت از بروز این اتفاق، حساب کاربری تلگرام در خبری، قطع برق در شهر آمستردام را علت اختلالات اخیر دانست و عنوان کرد که این مشکل به زودی برطرف خواهد شد.

از سوی دیگر کارشناسان امنیت اطلاعات نظر دیگری دارند و معتقدند که سرورهای تلگرام با حمله سایبری مواجه و از کار افتاده اند.

به گفته این کارشناسان حمله از نوع DDos بوده است و به همین دلیل احتمال آسیب سخت افزاری نیز وجود دارد و به همین دلیل رفع این مشکل مدت طولانی به طول انجامیده است.

DDos چیست؟

زبان ساده یعنی سرازیر کردن تقاضاهای زیاد به یک سرور و استفاده بیش از حد سخت افزار ها (به ویژه پردازنده اصلی) به طوری که سرویس دهی عادی آن به کاربران دچار اختلال شده یا از دسترس خارج شود. در این نوع حمله ها در یک لحظه یا در طی یک زمان به طور مداوم از طریق رایانه های مختلف که ممکن است خواسته یا حتی ناخواسته مورد استفاده قرار گرفته باشند، به یک سرور درخواست دریافت اطلاعات ارسال می شود و موجب از دسترس خارج شدن سرور یا به اصطلاح Down شدن سرور می شود.