۰ نفر

موج حملات موشکی روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین

۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۳۴
کد خبر: 677872
موج حملات موشکی روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین

روسیه صبح روز دوشنبه موجی از موشک‌های کروز را به سمت سدهای برق آبی و دیگر زیرساخت‌های حیاتی انرژی در سراسر اوکراین پرتاب کرد که انفجارهایی در نزدیکی کیف، پایتخت، و حداقل 10 شهر و منطقه دیگر گزارش شد.

اقتصاد آنلاین- مهرداد فرامهر؛  به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از گاردین فرماندهی هوایی اوکراین اعلام کرد که 44 راکت از 50 موشک دشمن را سرنگون کرده است. تصاویر ویدئویی حاکی از رهگیری چندین موشک در آسمان اطراف کیف بلافاصله پس از ساعت 8 صبح به وقت محلی است. آژیرهای حمله هوایی در سراسر کشور به صدا درآمد و به شهروندان گفته شد که به پناگاه بروند.الکسی کولبا، فرماندار کیف، گفت که "گلوله باران گسترده در منطقه" به زیرساخت های برق و انرژی آسیب رسانده است. وی گفت: ساکنان باید منتظر قطع برق اضطراری باشند. وی افزود: در حال حاضر یک قربانی در اثر این حملات وجود دارد. ما در حال بررسی اطلاعات هستیم.

موشک های کروز از هواپیماهای روس Tu-90 و T-60 که در شمال دریای خزر و منطقه روستوف پرواز می کردند، شلیک شد. آنها اهدافی را در استان های کیف، زاپوریژژیا و خارکیف و همچنین در مناطق میکولایف، لویو، ژیتومیر، کیروووگراد و چرنیوتسی هدف قرار دادند.

به گفته هرمان هالوشچنکو، وزیر انرژی اوکراین، نیروگاه‌های برق آبی از جمله اهدافی بودند که صبح امروز توسط روسیه هدف قرار گرفتند. هالوشچنکو در بیانیه‌ای در فیس‌بوک، آن را «یک حمله وحشیانه دیگر» توصیف کرد و افزود که «پست‌های برق، نیروگاه‌های برق آبی و تأسیسات تولید گرما مورد اصابت موشک‌ها قرار گرفتند».

او گفت که در نتیجه این حملات، خاموشی های جزئی برنامه ریزی شده و خاموشی های اضطراری در مناطقی از کیف، چرکاسی، زاپوریژژیا، پولتاوا و... ایجاد شده است.