۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

سقوط یک‌شبه نفت با نگرانی از افزایش عرضه اوپک/ کاهش تقاضای چین از عوامل ضعف بازار

۱۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۲۹
کد خبر: 510313
سقوط یک‌شبه نفت با نگرانی از افزایش عرضه اوپک/ کاهش تقاضای چین از عوامل ضعف بازار

به دنبال نگرانی‌ها در خصوص افزایش عرضه نفت توسط اوپک در ماه آوریل و همچنین کاهش تقاضا از سوی چین، قیمت نفت روز سه‌شنبه دچار افت شد.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، به دنبال انتظارات در خصوص توافق اوپک برای افزایش عرضه نفت در جلسه هفته جاری که سبب افزایش فشار و نگرانی‌ها از کاهش تقاضا در چین شد، قیمت نفت روز سه‌شنبه بیش از یک درصد سقوط کرد.

نفت خام برنت پس از تجربه سقوط 1.1درصدی در روز گذشته، امروز با 70سنت یا 1.1درصد کاهش، به 62.99دلار در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز پس از ضرر 1.4درصدی در روز دوشنبه، امروز با افت 71سنت یا 1.2درصدی، با قیمت 59.93دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت. هر دو معیار به پایین‌ترین سطح خود در بیش از یک هفته رسیدند.

به گفته یکی از تحلیلگران، انتظارات در خصوص این موضوع که اعضای گروه اوپک پلاس تولید خود را از ماه آوریل افزایش می‌دهند، قیمت‌ها را پایین می‌کشد. نگرانی‌ها در مورد افزایش میزان عرضه اوپک و پایان کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز توسط عربستان سعودی، در ماه جاری بر قیمت‌ها تاثیر گذاشت.

این گروه روز پنجشنبه در یک جلسه گرد هم می‌آیند و ممکن است در خصوص اجازه بازگشت 1.5میلیون بشکه نفت خام در روز به بازار وارد بحث شوند.

از طرفی بازار تحت تاثیر کاهش فعالیت کارخانه‌ای چین در ماه فوریه و همچنین احتمال کاهش تقاضای نفت از سوی این کشور قرار گرفته و سبب فشار بر قیمت‌ها شده است.