۰ نفر

پیش از برگزاری اجلاس هفته آینده؛

متخصصان اوپک با یکدیگر دیدار می‌کنند

۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۳۴
کد خبر: 484408
متخصصان اوپک با یکدیگر دیدار می‌کنند

اوپک و هم پیمانانش به منظور فراهم سازی زمینه برای نشست هفته آینده گردهمایی وزارتی این گروه، برای یک هفته نشست‌های فنی آماده می‌شوند.

به گزارش رویترز، اوپک و هم پیمانانش به منظور فراهم سازی زمینه برای نشست هفته آینده گردهمایی وزارتی این گروه، برای یک هفته نشست های فنی آماده می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در نشست هفته آینده در مورد تمدید توافق کاهش تولید در سال آینده به علت کاهش تقاضا در بحبوحه موج دوم شیوع کووید 19 گفتگو خواهد شد.

به گفته سه منبع آگاه، هیئت کمیسیون اقتصادی اوپک در روز چهارشنبه و پنج شنبه دیدار خواهند کرد، در حالی که کارشناسان اوپکی و غیراوپکی در روز جمعه نشست دارند.

این هیئت در مورد سناریوهای ممکن برای وزرایی که روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آینده دیدار می‌کنند، بحث و گفتگو خواهند کرد.

تمامی این نشست ها به علت همه‌گیری کرونا، مجازی خواهد بود.

یک نماینده اوپک در مورد سیاست این گروه در سال آینده گفت: «وزاری عضو اوپک پلاس احتمالا بر سر تمدید توافق کاهش تولید کنونی برای سه ماه نخست 2021 توافق خواهند کرد.»

یک نماینده دیگر اوپک گفت امیدوار است بازار توانایی جذب نفت بیشتر در اواخر سال 2021 را داشته باشد.

وی افزود: «هنوز چالش هایی در مورد تقاضا وجود دارد، اما من امیدوارم این واکسن به زودی تصویر (تقاضا) را تغییر خواهد داد.»

قرار بود اوپک پلاس از ابتدای ماه ژانویه حدود 2 میلیون بشکه در روز بر میزان تولید خود بیفزاید.

اما با ضعیف شدن تقاضا برای سوخت به علت شروع موج دوم شیوع کرونا، اوپک پلاس در حال بررسی تاخیر در افزایش تولید یا حتی کاهش بیشتر است.