۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نفت در آستانه بازگشت به زیر 40دلار/ تقاضایی که هر روز کم‌رنگ‌تر می‌شود

۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۲۷
کد خبر: 470912
نفت در آستانه بازگشت به زیر 40دلار/ تقاضایی که هر روز کم‌رنگ‌تر می‌شود

با نزدیک شدن به فصل سرد سال و افت مجدد تقاضای سوخت به نظر می رسد افزایش قیمت نفت حداقل تا پایان سال جاری میلادی به دور از انتظار بازارهای جهانی باشد.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ در سومین روز معاملاتی بازارهای جهانی، قیمت انواع نفت خام همچنان در کانال نزولی قرار گرفت.

در این میان هر بشکه نفت برنت با افت 1.34 درصدی به رقم 40 دلار و 43 بازگشت که کمترین رقم در طول دو هفته اخیر بود.

همچنین هر بشکه نفت خام وست تگزاس نیز با افت 0.31 درصدی به رقم 39 دلار و 16 سنت رسید که البته شدن افت این شاخص نفتی کمتر از برنت بود.

در میان عوامل تاثیرگذار بر قیمت نفت در روز های اخیر می توان به مناظره اخیر دو کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا و ایجاد ناامنی از آینده انتخاباتی این کشور و همچنین انعکاس تحلیل های چند شرکت معتبر نفتی در روز گذشته اشاره کرد.

مارکو دوناند، مدیرعامل و یکی از موسسان شرکت مرکوریا در خصوص احیای تقاضای نفت اظهار کرد مصرف نفت به مدت چند سال به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا بازنخواهد گشت. وی پیش بینی کرد قیمت نفت در شش ماه آینده در حدود ۴۵ دلار در هر بشکه خواهد ماند. وی  پیش بینی کرد مصرف جهانی نفت در حدود ۱۸ ماه بهبود پیدا خواهد کرد اما مدیر شرکت گانور و پی یر آندوراند، مدیر صندوق پوشش ریسک پیش بینی کردند روند احیای تقاضا برای نفت ممکن است حدود دو سال زمان ببرد. 

از سوی دیگر راسل هاردی مدیرعامل شرکت ویتول، انتظارات پایینی برای قیمتهای نفت دارد زیرا پیش بینی می کند مصرف تا تابستان آینده ضعیف بماند. وی همچنین معتقد است بازار همچنان شکننده است و همه ما می دانیم که تقاضا تا تابستان آینده تغییر چندانی نخواهد داشت زیرا زندگی مردم در طول زمستان تغییر قابل ملاحظه ای نخواهد داشت و به دلیل ادامه شیوع کرونا، مسافرتهای زیادی آغاز نخواهند کرد.  

در مجموع آمار تقاضای جهانی نفت نیز نشان می دهد که هنوز با میزان مصرف پیش از شیوع کرونا فاصله داریم و شیوع موج های جدید کرونا و رسیدن فصل سرد سال بر افت تقاضای نفت از سوی پالایشگاه ها دامن می زند.