۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

قانون شکنی امارات و عراق در دستور کار اجلاس مشورتی/ دورنمای تاریک تقاضای نفت در آستانه ۶٠سالگی اوپک

۲۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۵۳
کد خبر: 467742
قانون شکنی امارات و عراق در دستور کار اجلاس مشورتی/ دورنمای تاریک تقاضای نفت در آستانه ۶٠سالگی اوپک

کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس به ریاست عربستان سعودی و روسیه امروز به منظور ارزیابی وضعیت بازار نفت و پایبندی اعضای به توافق کاهش تولید دیدار خواهد داشت.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ پس از آنکه دو سازمان مهم اوپک و اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی خود در خصوص آینده تقاضای نفت را کاهش دادند، امروز جلسه وزارتی نظارت بر بازار اوپک پلاس در ساعت ١۴ به وقت وین به صورت ویدیو کنفرانس برگزار می‌شود.

پیش از این نشست کمیته فنی و مشورتی کارشناسان اوپک پلاس به منظور رسیدگی به عملکرد و پایبندی اعضا به سهمیه های کاهش تولید برگزار شد.

از این رو در جلسه امروز به تخلفات دو کشور عراق و امارت در خصوص عدم پایبندی به توافق کاهش تولید رسیدگی خواهد شد.

گفتنی است در حال حاضر اوپک با نقض پایبندی از سوی امارات متحده عربی به سهمیه کاهش تولیدش روبرو شده است. این کشور درماه گذشته  به دلیل تقاضای بالاتر برای تولید برق، حداقل ۱۰۰ هزار بشکه در روز بالاتر از سهمیه اش نفت تولید کرده است. سایر منابع مازاد تولید امارات را بسیار بالاتر تخمین زده اند. با این حال این کشور قول داده که با کاهش صادرات در اکتبر و نوامبر، مازاد تولیدش را جبران کند.

از سوی دیگر صادرات نفت عراق در ۱۵ روز نخست سپتامبر به ۳.۲میلیون بشکه در روز رسید که ٨ درصد بالاتر از میانگین روزانه ماه گذشته بود. با در نظر گرفتن ۶۵۰ هزار بشکه روز نفتی که پالایشگاه‌های عراق استفاده کرده اند، تولید نفت این کشور بسیار بالاتر از سهمیه اش بوده است. البته عراق اوایل ماه میلادی جاری گفته بود ممکن است به زمان بیشتری برای جبران مازاد تولیدش نیاز داشته باشد.

اوپک برای احیای بازار نفت از تبعات شیوع بیماری کووید ۱۹ با سایر تولیدکنندگان بزرگ متحد شده است. کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس به ریاست عربستان سعودی و روسیه امروز  به منظور ارزیابی وضعیت بازار و پایبندی اعضا به توافق کاهش تولید دیدار خواهد داشت.