۰ نفر

اعزام نفت کش‌های ایرانی به ونزوئلا، نتیجه روی آوردن به گفتمان مقاومت

۱۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۰۰
کد خبر: 443562
اعزام نفت کش‌های ایرانی به ونزوئلا، نتیجه روی آوردن به گفتمان مقاومت

نماینده مردم کازرون و کوه‌چنار در مجلس یازدهم با اشاره به اعزام نفتکش های ایرانی به ونزوئلا گفت: وقتی انسجام داخلی داشته باشیم، می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، فریدون عباسی دوانی با اشاره به رفتارهای مداخله جویانه مقامات آمریکایی در خصوص اعزام نفت کش های ایرانی در سواحل ونزوئلا گفت: در موضوع اعزام نفتکش های ما به ونزوئلا باید به نکاتی توجه کنیم که وقتی که انسجام داخلی داشته باشیم، می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

وی افزود: وقتی که در زمان دفاع مقدس بین ارتش و سپاه و جهاد و بسیج هماهنگی و انسجام و مدیریت ایجاد شد و از فرماندهی واحد پیروی کرد، دستاوردهای بزرگی داشتیم؛ علی رغم اینکه دشمن هم قوی بود و تهدید می‌کرد و از جانب قدرت ها تحت حمایت بود.

موضوع اعزام نفتکش ها نتیجه انسجام و مدیریت داخلی کشور است

نماینده مردم کازرون و کوه‌چنار در مجلس یازدهم ادامه داد:دستاوردهای ما از شکست حصر آبادان  تا عملیات رمضان ، اینها همه عملیات و آزادسازی مناطق وسیعی از سرزمین خودمان و  اسیرگرفتن از دشمن مربوط به روش اقتداری بود.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با تاکید براین که  اقدام  ایران در اعزام نفت کش ها به ونزوئلا حق ایران و دولت ونزوئلا بوده و می توانیم تجارت آزاد و مستقل داشته باشیم، مطرح کرد:ما الان هم پس از مدتی انفعال که فکر می کردیم که با تنش زدایی و با نظریه دیپلماسی لبخند می توانیم به جایی برسیم و کاری کنیم؛ به نظریه مقاومت رسیده ایم. برجام یکی از مظاهر شکست نظریه تنش زدایی است؛ولی اگر ما به تهدیدزدایی بپردازیم و نظریه مقاومت را بخواهیم اجرایی کنیم و به سبک نیروی قدس ،موفق می‌شویم.

وی ادامه داد: موضوع اعزام نفتکش ها نتیجه انسجام و مدیریت داخلی کشور است و این‌که وزارت خارجه هم پذیرفته که تهدیدزدایی جواب بهتری می دهد.

تیم دیپلماسی باید با پشتوانه قدرت نظامی و دفاعی ما مذاکره کند

عباسی با بیان اینکه برخی معتقد به ارتباط با غرب هستند ولی این نظر باید تغییر کند، مطرح کرد:وقتی آمریکا ما را تهدید کرد، دیپلماسی ما این فضا را باز نکرد، بلکه اقتدار کشور و فرماندهی واحد آنهم فرمانده کل قوا ؛-البته طرف مقابل ما شخصیت رهبری را می‌شناسند و تحلیل می کنند- فرمانده واحد بسیار مهم است. فرماندهی واحد در حوزه نیروهای مسلح عمل کرده و اقتدار را نشان داد.

نماینده مردم کازرون و کوه‌چنار در مجلس با تاکید براینکه دیپلماسی ما باید از قدرت نظامی و  قدرت دفاعی ما بهره‌برداری کند و با این پشتوانه مذاکره کند،تاکید کرد:  مانند مذاکرات هسته‌ای، ما در بخش تخصصی انرژی اتمی مثل قسمت نیروهای نظامی عمل کردیم که مسائل فنی را به جایی می بردیم که تیم مذاکره کننده ما وقتی برای مذاکره می رود دستاوردهای خیلی متقنی داشته باشد و بر مبنای آنها مذاکره کند و رو به جلو برود.

عباسی دوانی با اشاره به این موضوع که زمانی که دستاوردهایمان را کنار گذاشتیم ، دیگر نتوانستیم در مذاکره امتیازی را از طرف مقابل بگیریم و عقب نشینی کردیم، تصریح کرد:اگر بخواهیم محاصره را بشکنیم ؛ همانطور که حصر آبان شکل گرفت و شکسته شد، حصرهای دیگر هم قابل شکستن است.ارتباطات اقتصادی با دیگر کشورها هم با همدلی،همراهی و انسجام تداوم پیدا خواهد کرد.