۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

حرکت آرامکو خلاف جهت قیمت نفت/ زیان سهامداران آرامکو افزایش یافت

۱۸ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۲۹
کد خبر: 408111
حرکت آرامکو خلاف جهت قیمت نفت/ زیان سهامداران آرامکو افزایش یافت

سهام بزرگترین شرکت نفتی عربستان که تنها سه هفته از معاملات آن در بورس این کشور می گذرد با افت 2.5 درصدی نسبت به قیمت عرضه اولیه، بورس های جهانی را نسبت به ارزش گذاری آرامکو نگران کرد.

اقتصادآنلاین -شیما احمدی؛ سهام آرامکو در روز 11 دسامبر سال گذشته میلادی برای اولین بار و در سقف 10 درصدی قیمت نسبت به کشف قیمت انجام شده، در بورس عربستان عرضه شد. اما امروز و پس از پشت سر گذاشتن 21 روز معاملاتی، برای سومین روز متوالی در محدوده منفی معامله شد.

لحظات ابتدایی امروز که خبر حمله موشکی ایران به دو پایگاه نظامی آمریکا در عراق منتشر شد، همراه با افزایش ریسک های سیستماتیک، فعالان بازار سرمایه در عربستان اقدام به نقد کردن سهام خود نمودند که در پی آن شاخص این بازار با افت 1.5 درصدی مواجه شد. در این میان سهام آرمکو نیز از سقوط جان سالم به در نبرد و یازدهمین روز منفی خود را از روز عرضه تاکنون پشت سر گذاشت و بدین ترتیب تعداد روزهای منفی این سهم بیشتر روزهای سبزرنگش شد.

گفتنی است طی معاملات روز جاری بازار سهام عربستان، قیمت سهام آرامکو با 0.43 درصد کاهش به رقم 34.35 ریال رسید. در این صورت زیان سهامدارنی که سهام آرمکو را در روز عرضه اولیه و در سقف قیمتی 35.2 ریال خریداری کرده بودند، اکنون به 0.85 ریال در هر سهم رسید که حاکی از افت 2.5 درصدی سرمایه شان است.

از این رو به نظر می رسد دورانی را که بورس های جهانی برای تخمین ارزش گذاری این شرکت مد نظر داشتند به کابوسی برای پادشاه عربستان تبدیل شده و در صورت تداوم این روند، رویای دومیلیارد دلاری آرامکو محقق نخواهد شد.

WhatsApp Image 2020-01-08 at 2.51.43 AM

WhatsApp Image 2020-01-08 at 2.51.55 AM