۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کاهش دکل‌های نفتی آمریکا برای دهمین هفته/تقاضا هم جانی برای رشد ندارد

۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۵۵
کد خبر: 384084
کاهش دکل‌های نفتی آمریکا برای دهمین هفته/تقاضا هم جانی برای رشد ندارد

درحالی تعداد دکل های نفتی امریکا در پایین ترین رقم دو سال گذشته قرار دارد که سایه جنگ تجاری چین و امریکا سبب شد تا این کاهش تعداد دکل ها تاثیری در رشد قیمت نفت نداشته باشد

به گزارش اقتصادآنلاین، شرکت خدمات حفاری بیکر هیوز اعلام کرد که شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا هفته گذشته کاهش یافت و دهمین ماه پیاپی افت خود را تجربه کرد. این شرکت‌های هفته گذشته شمار دکل‌های حفاری نفت را به ۷۱۳ دکل کاهش دادند که پایین‌ترین رقم در بیش از دو سال اخیر است. این در حالی است که در هفته مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی، شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا ۸۶۳ دکل بود.

این درحالی است که به دلیل تداوم تاثیرات منفی جنگ سرد تجاری میان دو قدرت بزرگ اقتصادی دنیا، تقاضا برای کامودیتی ها رو به کاهش است. از این رو انعکاس کاهش تعداد دکل های نفتی آمریکا تاثیری در قیمت نفت نداشت چراکه پیش بینی ها حاکی از افت تقاضای نفت تا سال ۲۰۲۱ دارد. در این میان فاتح بیرول، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی، اخیرا بیان داشت: (برآورد رشد تقاضای نفت) به اقتصاد جهانی بستگی دارد؛ اگر اقتصاد جهانی ضعیف شود که نشانه‌هایی از این مسئله وجود دارد، ممکن است برآورد خود از تقاضای نفت را کاهش دهیم.

وی همچنین اعلام کرد رشد اقتصاد چین نیز که اکنون به پایین‌ترین حد خود در سه دهه اخیر رسیده، ممکن است موجب بازنگری در برآورد رشد تقاضای نفت شود. بیرول البته تاکید کرد: هم‌زمان نباید فراموش کنیم که کاهش قیمت نفت به رشد تقاضا کمک خواهد کرد.

وی اعلام کرد تنوع‌بخشی به منابع واردات نفت و گاز، مهم‌ترین راه برای کنار آمدن با تهدیدهای ژئوپولیتیک است. رئیس آژانس بین‌المللی انرژی گفت: به‌ویژه برای گاز طبیعی، اکنون زمان مناسبی برای تنوع بخشی (به منابع واردات) است و دست خریداران بازتر است.